Jakie wymagania trzeba spełniać, aby móc pracować jako kierownik marketingu?

kierownik marktetingu wymagania

Praca jako kierownik marketingu jest bardzo wymagająca, ale również rozwijająca, a także satysfakcjonująca, szczególnie pod względem zarobków. Dla wielu osób jest kierunkiem wyznaczającym strategię rozwoju zawodowego oraz motywacją do działania podczas wykonywania swoich obowiązków na niższych stanowiskach. Jakie wymagania stawiają firmy osobom aplikującym do pracy jako kierownik marketingu?

Prestiżowe firmy w pierwszej kolejności sprawdzają, czy kandydat na kierownika marketingu ma ukończone studia wyższe. Najlepiej widziane są oczywiście studia kierunkowe, związane z zarządzaniem. Dodatkowym plusem mogą być również studia podyplomowe, uzupełniające wiedzę powiązaną z kierowaniem zespołem, projektami czy też strategią. Drugim, równie istotnym aspektem jest doświadczenie. Minimalne doświadczenie wymagane na stanowiskach menadżerskich zwykle wynosi od trzech do pięciu lat.

Oczywiście samo doświadczenie to tylko połowa sukcesu. Liczą się głównie umiejętności, które za nim stoją. Kierownik marketingu musi przede wszystkim umieć stworzyć oraz wdrożyć strategię marketingową. Dobry kierownik potrafi oszacować budżet niezbędny dla danej strategii, zna narzędzia marketingowe, pozwalające projekt ten zrealizować, a także operuje świetnie językiem obcym, dzięki któremu z powodzeniem będzie mógł nadzorować projekty we współpracy z zespołami międzynarodowymi.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Category/Procurement Manager

    ManpowerGroup

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Opracowywanie i wdrażanie strategii i procesów zaopatrzenia zgodnie z celami działu Zakupów w obszarze zakupów usług korporacyjnych i opakowań Analiza wzorców wydatków i...

  • Specjalista ds. Produktu

    Alnor Systemy Wentylacji Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Wola Mrokowska

    Dodane: dzisiaj

    Główne zadania: zarządzanie powierzoną grupą produktów, w tym budowanie marki oraz informacji o produktach, ścisła współpraca z działem R&D w zakresie rozwoju produktów, wprowadzanie...

  • Specjalista ds. e-marketingu

    CYFROWA FOTO - MPP

    Lokalizacja: podkarpackie/ Zaczernie, k. Rzeszowa

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków ścisła opieka nad strategią e-marketingową naszej marki aktywne uczestnictwo w opracowywaniu planów marketingowych oraz strategii komunikacji online monitorowanie i...

  • Specjalista ds. Promocji i e-marketingu

    Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito Sp. z o.o.

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdańsk

    Dodane: dzisiaj

    ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Wdrażanie strategii marketingowej i PR. Kreowanie i prowadzenie projektów marketingowych, wydarzeń i eventów. Realizowanie działań w zakresie e-marketingu. Analizowanie i...