Jakie wymagania trzeba spełniać, aby móc pracować jako kierownik marketingu?

kierownik marktetingu wymagania

Praca jako kierownik marketingu jest bardzo wymagająca, ale również rozwijająca, a także satysfakcjonująca, szczególnie pod względem zarobków. Dla wielu osób jest kierunkiem wyznaczającym strategię rozwoju zawodowego oraz motywacją do działania podczas wykonywania swoich obowiązków na niższych stanowiskach. Jakie wymagania stawiają firmy osobom aplikującym do pracy jako kierownik marketingu?

Prestiżowe firmy w pierwszej kolejności sprawdzają, czy kandydat na kierownika marketingu ma ukończone studia wyższe. Najlepiej widziane są oczywiście studia kierunkowe, związane z zarządzaniem. Dodatkowym plusem mogą być również studia podyplomowe, uzupełniające wiedzę powiązaną z kierowaniem zespołem, projektami czy też strategią. Drugim, równie istotnym aspektem jest doświadczenie. Minimalne doświadczenie wymagane na stanowiskach menadżerskich zwykle wynosi od trzech do pięciu lat.

Oczywiście samo doświadczenie to tylko połowa sukcesu. Liczą się głównie umiejętności, które za nim stoją. Kierownik marketingu musi przede wszystkim umieć stworzyć oraz wdrożyć strategię marketingową. Dobry kierownik potrafi oszacować budżet niezbędny dla danej strategii, zna narzędzia marketingowe, pozwalające projekt ten zrealizować, a także operuje świetnie językiem obcym, dzięki któremu z powodzeniem będzie mógł nadzorować projekty we współpracy z zespołami międzynarodowymi.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. produktu i wsparcia sprzedaży

    Elis Textile Service Sp. z o.o.

    Lokalizacja: pomorskie/ Nowy Tuchom, k/Chwaszczyna

    Dodane: wczoraj

    Twoje zadania Jeśli: masz doświadczenie w zarządzaniu produktami zarówno w aspektach technicznych jak i marketingowych oraz lubisz inicjować zmiany i ulepszenia w ofercie produktowej, dobrze...

  • Specjalista ds. Marketingu

    ZIKO Apteka Sp. z o.o.

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków, ul. Kamieńskiego 51

    Dodane: wczoraj

    Zakres obowiązków: Przygotowanie materiałów ofertowych (gazetka, inserty, ulotki) oraz harmonogramu dla tych działań Ścisła współpraca z Działem Zakupów w zakresie pozyskania niezbędnych...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Social Media

    Nowy Styl

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: wczoraj

    Twój zakres obowiązków: tworzenie treści spójnych z wizerunkiem i celami marek (Nowy Styl, Kusch+Co) współpraca z innymi członkami zespołu i teamami w celu tworzenia jakościowego contentu...

  • Procurement Project Specialist

    Joinco Polska Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    praca z Category Managerem m.in. wspieranie go w codziennych zadaniach, analiza wyników sprzedaży koordynowanie prac marketingowych związanych z realizacją projektu wprowadzenia produktów na...