Jak kierownik marketingu dba o marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem?

kierownik marketingu

Kierownik marketingu nie jest częścią zarządu firmy oraz nie pracuje w działach finansowych. Można więc mieć mylne przekonanie, że nie ma on zbyt dużego wpływu na strategię działania całej firmy. Nie jest to jednak prawda. Sposób, w jaki zarządza przedsiębiorstwem, z punktu widzenia marketingu, ma ogromny wpływ na to, jak firma postrzegana jest przez kontrahentów oraz klientów.

O czym więc musi pamiętać, opracowując strategię marketingową przedsiębiorstwa?

Kierownik marketingu powinien zadbać o wiele aspektów, które składają się na budowanie marki. Zarządza on obszarem produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji. W zależności od struktury w firmie, może mieć większy lub mniejszy wpływ na podejmowanie ostatecznych decyzji. Jego rolą jest jednak zdecydowanie opracowanie odpowiedniej strategii, która jest ewentualnie przedstawiana osobom decyzyjnym zaangażowanym w cały projekt.

W swojej codziennej pracy kierownik marketingu powinien brać pod uwagę wskazówki dostarczane przez analityków. Skoordynowanie tych obszarów powoduje, że kierownik może podejmować dużo trafniejsze decyzje. Wbrew przekonaniu wielu osób, marketing nie polega bowiem wyłącznie na wymyślaniu coraz kreatywniejszych sposobów promocji. Jest to zbiór kompleksowych rozwiązań, które mają kształtować sposób patrzenia na markę na rynku. Rolą kierownika marketingu jest opracowanie planu tych rozwiązań oraz wdrożenie ich w życie.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Młodszy Specjalista ds. Komunikacji i Promocji

    Eurocash S.A.

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Komorniki

    Dodane: dzisiaj

    DOŁĄCZ DO NASZEGO ZESPOŁU, JEŚLI: Posiadasz wykształcenie wyższe w obszarze marketingu, komunikacji w biznesie, zarządzaniu mediami lub Public Relations Uczestniczyłeś/-aś w tworzeniu...

  • Project Manager

    WIELTON S.A.

    Lokalizacja: łódzkie/ Wieluń

    Dodane: dzisiaj

    Twoje zadania: kompleksowe zarządzanie projektem, wypracowanie wspólnych standardów oraz zasad z zespołem projektowym (m.in. product development, R&D, jakość, sprzedaż, produkcja, planowanie...

  • Marketing Data Analyst

    JTI GBS

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Main areas of responsibility: Maintain and manage market performance reporting according to set standards: Monthly and quarterly updates analysis Share of Market / Source of Business / Competitor...

  • Internship in KYC Services Mass Market

    Nordea Bank Abp SA Oddział w Polsce

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: dzisiaj

    Would you like to gain professional experience working in international team? We are now looking for a Internship in KYC Operations Mass Market to support KYC department in efforts to prevent money...