Jak kierownik marketingu dba o marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem?

kierownik marketingu

Kierownik marketingu nie jest częścią zarządu firmy oraz nie pracuje w działach finansowych. Można więc mieć mylne przekonanie, że nie ma on zbyt dużego wpływu na strategię działania całej firmy. Nie jest to jednak prawda. Sposób, w jaki zarządza przedsiębiorstwem, z punktu widzenia marketingu, ma ogromny wpływ na to, jak firma postrzegana jest przez kontrahentów oraz klientów.

O czym więc musi pamiętać, opracowując strategię marketingową przedsiębiorstwa?

Kierownik marketingu powinien zadbać o wiele aspektów, które składają się na budowanie marki. Zarządza on obszarem produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji. W zależności od struktury w firmie, może mieć większy lub mniejszy wpływ na podejmowanie ostatecznych decyzji. Jego rolą jest jednak zdecydowanie opracowanie odpowiedniej strategii, która jest ewentualnie przedstawiana osobom decyzyjnym zaangażowanym w cały projekt.

W swojej codziennej pracy kierownik marketingu powinien brać pod uwagę wskazówki dostarczane przez analityków. Skoordynowanie tych obszarów powoduje, że kierownik może podejmować dużo trafniejsze decyzje. Wbrew przekonaniu wielu osób, marketing nie polega bowiem wyłącznie na wymyślaniu coraz kreatywniejszych sposobów promocji. Jest to zbiór kompleksowych rozwiązań, które mają kształtować sposób patrzenia na markę na rynku. Rolą kierownika marketingu jest opracowanie planu tych rozwiązań oraz wdrożenie ich w życie.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. sprzedaży reklamy internetowej

    Arteria G Partner sp. zo. o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, w pobliżu Metra Gdańskiego

    Dodane: dzisiaj

    Twoje codzienne zadania jako Specjalista ds. sprzedaży reklamy internetowej: Sprzedaż produktów i rozwiązań Google Ads, w tym: ustalenie budżetu na proponowaną reklamę Doradztwo klientom w...

  • Specjalista ds. Sprzedaży i Rozwoju Kampanii Google Ads

    Arteria G Partner sp. zo. o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, w pobliżu Metra Gdańskiego

    Dodane: dzisiaj

    Twoje codzienne zadania jako Specjalista ds. Sprzedaży i Rozwoju Kampanii Google Ads: Sprzedaż produktów Google Ads poprzez doradztwo strategiczne dla klientów indywidualnych oraz B2B (w tym dla...

  • Specjalista ds. Wdrożenia Kampanii Online

    Arteria G Partner sp. zo. o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, w pobliżu Metra Gdańskiego

    Dodane: dzisiaj

    Twoje codzienne zadania jako Specjalista ds. wdrożenia kampanii online: Sprzedaż produktów i rozwiązań Google Ads Nawiązywanie i utrzymywanie długotrwałych relacji biznesowych Przygotowanie...

  • Product Manager ds. urządzeń wentylacyjnych

    Rotenso - Grupa Thermosilesia

    Lokalizacja: śląskie/ Ruda Śląska

    Dodane: dzisiaj

    Aplikuj do nas, jeśli: masz min. 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze branży technicznej; znasz bardzo dobrze język angielski; jesteś nastawiony/a zadaniowo; masz umiejętności...