Jak kierownik marketingu dba o marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem?

kierownik marketingu

Kierownik marketingu nie jest częścią zarządu firmy oraz nie pracuje w działach finansowych. Można więc mieć mylne przekonanie, że nie ma on zbyt dużego wpływu na strategię działania całej firmy. Nie jest to jednak prawda. Sposób, w jaki zarządza przedsiębiorstwem, z punktu widzenia marketingu, ma ogromny wpływ na to, jak firma postrzegana jest przez kontrahentów oraz klientów.

O czym więc musi pamiętać, opracowując strategię marketingową przedsiębiorstwa?

Kierownik marketingu powinien zadbać o wiele aspektów, które składają się na budowanie marki. Zarządza on obszarem produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji. W zależności od struktury w firmie, może mieć większy lub mniejszy wpływ na podejmowanie ostatecznych decyzji. Jego rolą jest jednak zdecydowanie opracowanie odpowiedniej strategii, która jest ewentualnie przedstawiana osobom decyzyjnym zaangażowanym w cały projekt.

W swojej codziennej pracy kierownik marketingu powinien brać pod uwagę wskazówki dostarczane przez analityków. Skoordynowanie tych obszarów powoduje, że kierownik może podejmować dużo trafniejsze decyzje. Wbrew przekonaniu wielu osób, marketing nie polega bowiem wyłącznie na wymyślaniu coraz kreatywniejszych sposobów promocji. Jest to zbiór kompleksowych rozwiązań, które mają kształtować sposób patrzenia na markę na rynku. Rolą kierownika marketingu jest opracowanie planu tych rozwiązań oraz wdrożenie ich w życie.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. rynków zagranicznych z j. czeskim

    AGATA Spółka Akcyjna

    Lokalizacja: śląskie/ Katowice

    Dodane: dzisiaj

    Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: ​ Tłumaczenie elementów serwisu (landing page, banery, nagłówki) i materiałów reklamowych z języka polskiego na czeski...

  • Specjalista / Specjalistka do Biura Rzecznika Prasowego

    "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, ul. Lubelska 26

    Dodane: dzisiaj

    Opis stanowiska: Prowadzenie profilu spółki na FB i Instagramie, Przygotowywanie materiałów video na YouTube, Przygotowywanie materiałów (informacje, fotografie) do miesięcznika „KM – Moja...

  • Group Pricing Policy Specialist

    FERRO Spółka Akcyjna

    Lokalizacja: małopolskie/ Skawina

    Dodane: dzisiaj

    Key responsibilities developing and implementing pricing strategies based on local market analysis, competitive landscape, and business objectives within the Group; conducting market research and...

  • Młodszy specjalista ds. marketingu internetowego / Social Media

    Diabetyk24 Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Współtworzenie oraz realizacja strategii rozwoju w obszarze mediów społecznościowych. Tworzenie angażujących treści w wielu kanałach komunikacji (Instagram, YT, TT, FB, mailing, newsletter)....