Jak kierownik marketingu dba o marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem?

kierownik marketingu

Kierownik marketingu nie jest częścią zarządu firmy oraz nie pracuje w działach finansowych. Można więc mieć mylne przekonanie, że nie ma on zbyt dużego wpływu na strategię działania całej firmy. Nie jest to jednak prawda. Sposób, w jaki zarządza przedsiębiorstwem, z punktu widzenia marketingu, ma ogromny wpływ na to, jak firma postrzegana jest przez kontrahentów oraz klientów.

O czym więc musi pamiętać, opracowując strategię marketingową przedsiębiorstwa?

Kierownik marketingu powinien zadbać o wiele aspektów, które składają się na budowanie marki. Zarządza on obszarem produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji. W zależności od struktury w firmie, może mieć większy lub mniejszy wpływ na podejmowanie ostatecznych decyzji. Jego rolą jest jednak zdecydowanie opracowanie odpowiedniej strategii, która jest ewentualnie przedstawiana osobom decyzyjnym zaangażowanym w cały projekt.

W swojej codziennej pracy kierownik marketingu powinien brać pod uwagę wskazówki dostarczane przez analityków. Skoordynowanie tych obszarów powoduje, że kierownik może podejmować dużo trafniejsze decyzje. Wbrew przekonaniu wielu osób, marketing nie polega bowiem wyłącznie na wymyślaniu coraz kreatywniejszych sposobów promocji. Jest to zbiór kompleksowych rozwiązań, które mają kształtować sposób patrzenia na markę na rynku. Rolą kierownika marketingu jest opracowanie planu tych rozwiązań oraz wdrożenie ich w życie.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. E-commerce

    BITMAT sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Radzymin, ul. Weteranów 271

    Dodane: dzisiaj

    Opis: Monitorowanie i analiza danych rynkowych oraz efektywności kampanii reklamowych. Rozwijanie obecności i sprzedaży na platformach takich jak Amazon, eBay. Tworzenie, optymalizacja listingów...

  • Specjalista / Specjalistka ds. E-commerce i Marketplace

    BITMAT sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Radzymin, ul. Weteranów 271

    Dodane: dzisiaj

    Opis stanowiska Monitorowanie i analiza danych rynkowych. Rozwój sprzedaży produktów na platformach sprzedażowych Amazon, eMAG, Ebay itd. Tworzenie i optymalizacja listingów produktów (tytuły,...

  • Specjalista ds. Public Relations

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Planowanie i realizacja działań z zakresu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej Tworzenie angażujących treści: posty, artykuły, aktualności, komunikaty Obsługa kanałów społecznościowych...

  • Kierownik produktu

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: podkarpackie/ Jasło

    Dodane: dzisiaj

    Tworzenie i rozwijanie wizji produktu w oparciu o potrzeby rynku i użytkowników Zarządzanie pełnym cyklem życia produktu – od koncepcji do wycofania Współpraca z zespołami projektowymi,...