Jak znaleźć najlepszego kandydata na kierownika marketingu?

kierownik marketingu rekrutacja

Praca kierownika marketingu może bardzo różnić się w zależności od oczekiwań firmy, w której szuka zatrudnienia. Jej zakres wynika w dużej mierze z wielkości firmy oraz poziomu rozwinięcia działań contentowych dotyczących marek firmy. Zupełnie inaczej bowiem wygląda sytuacja, w której kierownik marketingu musi od początku budować dział marketingowy, a zupełnie inaczej kiedy przychodzi do firmy o bardzo długiej historii z jasno określoną strategią w tym zakresie.

Czym więc powinien kierować się rekruter, kiedy szuka odpowiedniej osoby na takie stanowisko?

Przede wszystkim rekruter musi brać pod uwagę sytuację firmy, o której wspomnieliśmy wyżej. Jeśli jest to firma bez jasno określonej strategii, może okazać się, że lepszym nabytkiem będzie ktoś, kto ma duże doświadczenie w działaniach marketingowych. Będzie mu bowiem łatwiej zbudować od zera cały dział oraz opracować długofalową strategię jego działania. W sytuacji, w której pozycja działu jest już unormowana, powinien poradzić sobie również mniej doświadczony menadżer. Może on wnieść do firmy również wiele ciekawych, nowoczesnych rozwiązań, których poprzedni kierownik nie wdrażał.

Rekruter, który przyjmuje kierownika marketingu, musi więc dobrze zapoznać się ze sposobem działania działu. Dzięki temu będzie w stanie przekazać kandydatom, jakie wyzwania czekają na nich w nowej pracy. Łatwiej mu też będzie określić, jakiego kierownika potrzebuje dział.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Kierownik produktu

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: podkarpackie/ Jasło

    Dodane: dzisiaj

    Tworzenie i rozwijanie wizji produktu w oparciu o potrzeby rynku i użytkowników Zarządzanie pełnym cyklem życia produktu – od koncepcji do wycofania Współpraca z zespołami projektowymi,...

  • Grafik ds. dokumentacji technicznej

    RADWAG Wagi Elektroniczne

    Lokalizacja: mazowieckie/ Radom, ul. Toruńska 5

    Dodane: dzisiaj

    Miejsce pracy: RADWAG – siedziba w Radomiu, ul. Toruńska 5 Zakres obowiązków: zapewnianie aktualności treści w dokumentacji technicznej oraz materiałach promocyjnych i reklamowych, w...

  • Specjalista ds. Social Media i Marketingu

    Grupa Pascal

    Lokalizacja: lubuskie/ Gorzów Wielkopolski

    Dodane: dzisiaj

    Tworzyć treści do social media – posty, zdjęcia, filmy. Realizować krótkie materiały wideo i kampanie promocyjne. Monitorować i analizować trendy rynkowe. Budować relacje z klientami i...

  • Visual Merchandiser

    Villaro

    Lokalizacja: łódzkie/ Łask

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Tworzenie i wdrażanie ekspozycji wizualnych zgodnych z wytycznymi marki. Zapewnienie estetycznej i funkcjonalnej prezentacji produktów, we współpracy z kierownikami sklepów....