Jak znaleźć najlepszego kandydata na kierownika marketingu?

kierownik marketingu rekrutacja

Praca kierownika marketingu może bardzo różnić się w zależności od oczekiwań firmy, w której szuka zatrudnienia. Jej zakres wynika w dużej mierze z wielkości firmy oraz poziomu rozwinięcia działań contentowych dotyczących marek firmy. Zupełnie inaczej bowiem wygląda sytuacja, w której kierownik marketingu musi od początku budować dział marketingowy, a zupełnie inaczej kiedy przychodzi do firmy o bardzo długiej historii z jasno określoną strategią w tym zakresie.

Czym więc powinien kierować się rekruter, kiedy szuka odpowiedniej osoby na takie stanowisko?

Przede wszystkim rekruter musi brać pod uwagę sytuację firmy, o której wspomnieliśmy wyżej. Jeśli jest to firma bez jasno określonej strategii, może okazać się, że lepszym nabytkiem będzie ktoś, kto ma duże doświadczenie w działaniach marketingowych. Będzie mu bowiem łatwiej zbudować od zera cały dział oraz opracować długofalową strategię jego działania. W sytuacji, w której pozycja działu jest już unormowana, powinien poradzić sobie również mniej doświadczony menadżer. Może on wnieść do firmy również wiele ciekawych, nowoczesnych rozwiązań, których poprzedni kierownik nie wdrażał.

Rekruter, który przyjmuje kierownika marketingu, musi więc dobrze zapoznać się ze sposobem działania działu. Dzięki temu będzie w stanie przekazać kandydatom, jakie wyzwania czekają na nich w nowej pracy. Łatwiej mu też będzie określić, jakiego kierownika potrzebuje dział.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Telemarketer

    Powiatowy Urząd Pracy w Chorzowie

    Lokalizacja: śląskie/ Chorzów

    Dodane: wczoraj

    Telefoniczna sprzedaż m.in. książek oraz innych art. zgodnie z zaleceniami kontrahentów oraz dbanie o kontrahenta.(Wymiar etatu oraz godziny do uzgodnienia ) Wymagania konieczne: Wykształcenie:...

  • Specjalista do spraw mediów społecznościowych

    Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie

    Lokalizacja: śląskie/ Częstochowa

    Dodane: wczoraj

    Prowadzenie strony internetowej, kont w social mediach, Facebooka. Wymagania konieczne: Wykształcenie: brak lub niepełne podstawowe Język: angielski, w mowie - A2 - niższy średnio zaawansowany,...

  • Specjalista do spraw mediów społecznościowych

    Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie

    Lokalizacja: śląskie/ Częstochowa

    Dodane: wczoraj

    tworzenie strategii obecności marki w mediach społecznościowych; tworzenie i planowanie treści na różne platformy społecznościowe.; zarządzanie społecznością online, odpowiadanie na...

  • Pracownik marketingu i logistyki

    Grodzki Urząd Pracy w Krakowie

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: wczoraj

    podejmowanie niezbędnych działań w celu pozyskiwania nowych klientów , realizacja zakupów i zamówień na potrzeby Firmy, utrzymywanie kontaktów z odbiorcami wyrobów,współpraca przy...