Jak znaleźć najlepszego kandydata na kierownika marketingu?

kierownik marketingu rekrutacja

Praca kierownika marketingu może bardzo różnić się w zależności od oczekiwań firmy, w której szuka zatrudnienia. Jej zakres wynika w dużej mierze z wielkości firmy oraz poziomu rozwinięcia działań contentowych dotyczących marek firmy. Zupełnie inaczej bowiem wygląda sytuacja, w której kierownik marketingu musi od początku budować dział marketingowy, a zupełnie inaczej kiedy przychodzi do firmy o bardzo długiej historii z jasno określoną strategią w tym zakresie.

Czym więc powinien kierować się rekruter, kiedy szuka odpowiedniej osoby na takie stanowisko?

Przede wszystkim rekruter musi brać pod uwagę sytuację firmy, o której wspomnieliśmy wyżej. Jeśli jest to firma bez jasno określonej strategii, może okazać się, że lepszym nabytkiem będzie ktoś, kto ma duże doświadczenie w działaniach marketingowych. Będzie mu bowiem łatwiej zbudować od zera cały dział oraz opracować długofalową strategię jego działania. W sytuacji, w której pozycja działu jest już unormowana, powinien poradzić sobie również mniej doświadczony menadżer. Może on wnieść do firmy również wiele ciekawych, nowoczesnych rozwiązań, których poprzedni kierownik nie wdrażał.

Rekruter, który przyjmuje kierownika marketingu, musi więc dobrze zapoznać się ze sposobem działania działu. Dzięki temu będzie w stanie przekazać kandydatom, jakie wyzwania czekają na nich w nowej pracy. Łatwiej mu też będzie określić, jakiego kierownika potrzebuje dział.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Data Analyst in SCM Department

    Hitachi Energy Poland Sp. z o.o.

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: dzisiaj

    Your responsibilities Drive within the BU fresh initiatives for SCM reporting improvement (automate processes, reduce processing time), aligned with Power Grids SCM Performance Manager. Create data...

  • Communication Specialist

    Hitachi Energy Poland Sp. z o.o.

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: dzisiaj

    Your responsibilities Define Organization Change Management approach for your region in alignment with global OCM and Regional Implementation Lead. Perform change impact assessment, training needs...

  • Data Analyst in SCM Department

    Hitachi Energy Poland Sp. z o.o.

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: dzisiaj

    Your responsibilities Drive within the BU fresh initiatives for SCM reporting improvement (automate processes, reduce processing time), aligned with Power Grids SCM Performance Manager. Create data...

  • Specjalista ds. relacji z klientem

    iCEA Sp. z o.o.

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Poznań

    Dodane: dzisiaj

    W jakim obszarze będziemy współpracować? kompletowanie bazy klientów, wdrażanie działań promocyjnych, prezentowanie odbiorcom nowej oferty, zapraszanie odbiorców na bezpłatny audyt strony...