Kreatywność czy analityczny umysł?

kreatywność czy analityczny umysł

Marketing to taki obszar naukowy oraz biznesowy, który często postrzegany jest jako dział wymagający dużej ilości kreatywności. W praktyce jednak okazuje się, że kierownik marketingu musi mieć opanowane przede wszystkim zdolności analityczne, które są mu niezbędne do pracy oraz zarządzania zespołem. Czy w takim razie kreatywność jest mu zdecydowanie zbędna?

Kierownik marketingu, tak samo, jak i inne osoby, które wybierają pracę w tym dziale, musi mieć opanowane bardzo różnorodne umiejętności, często na pierwszy rzut oka sprzeczne ze sobą. Z jednej strony musi być bardzo pomysłowy. Praca w marketingu wymaga bowiem generowania wielu różnorodnych pomysłów, które będą inspiracją do tworzenia kampanii, reklam oraz innych materiałów reklamowych. Kreatywność przydaje się również na etapie określania strategii rozwoju dla działu marketingu. Jednak w tym obszarze dużo ważniejsze są umiejętności analityczne.

Dlaczego analityczny umysł to coś, co musi mieć kierownik marketingu? Przede wszystkim dlatego, że musi umieć ocenić efektywność zastosowania wybranych środków marketingowych, przełożyć to na liczby oraz umieć przedstawić je za pomocą wykresów i innych narzędzi analitycznych. Powinien mieć zatem opanowaną obsługę różnorodnych programów analitycznych, które pomogą mu poradzić sobie z tymi zadaniami.

Podobne Posty
2 Responses
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. PR i mediów społecznościowych

    Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito Sp. z o.o.

    Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/ Toruń

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Wdrażanie strategii PR i marketingowej. Budowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych (prowadzenie profili). Przygotowanie i dystrybucja treści publikowanych w sieci...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Marketingu

    MEDIKAR

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Wdrażanie i nadzorowanie realizacji planów marketingowych Planowanie i realizacja kampanii reklamowych w mediach Opracowywanie materiałów promocyjnych Kształtowanie wizerunku firmy w mediach i...

  • Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych (eApteka)

    Super-Pharm

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Twój zakres obowiązków Tworzenie i edytowanie opisów produktowych (leków RX, leków OTC, wyrobów medycznych, suplementów diety, sprzętu medycznego, kosmetyków i innych zawartych w portfolio...

  • Specjalista ds marketingu

    Powiatowy Urząd Pracy w Mogilnie

    Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/ Mogilno

    Dodane: wczoraj

    - tworzenie i zarządzanie treścią na stronach spółki- utrzymywanie oraz dbanie o relacje z dotychczasowymi partnerami, - planowanie i realizacja startegii marketingowej poszukiwanie nowych...