Kreatywność czy analityczny umysł?

kreatywność czy analityczny umysł

Marketing to taki obszar naukowy oraz biznesowy, który często postrzegany jest jako dział wymagający dużej ilości kreatywności. W praktyce jednak okazuje się, że kierownik marketingu musi mieć opanowane przede wszystkim zdolności analityczne, które są mu niezbędne do pracy oraz zarządzania zespołem. Czy w takim razie kreatywność jest mu zdecydowanie zbędna?

Kierownik marketingu, tak samo, jak i inne osoby, które wybierają pracę w tym dziale, musi mieć opanowane bardzo różnorodne umiejętności, często na pierwszy rzut oka sprzeczne ze sobą. Z jednej strony musi być bardzo pomysłowy. Praca w marketingu wymaga bowiem generowania wielu różnorodnych pomysłów, które będą inspiracją do tworzenia kampanii, reklam oraz innych materiałów reklamowych. Kreatywność przydaje się również na etapie określania strategii rozwoju dla działu marketingu. Jednak w tym obszarze dużo ważniejsze są umiejętności analityczne.

Dlaczego analityczny umysł to coś, co musi mieć kierownik marketingu? Przede wszystkim dlatego, że musi umieć ocenić efektywność zastosowania wybranych środków marketingowych, przełożyć to na liczby oraz umieć przedstawić je za pomocą wykresów i innych narzędzi analitycznych. Powinien mieć zatem opanowaną obsługę różnorodnych programów analitycznych, które pomogą mu poradzić sobie z tymi zadaniami.

Podobne Posty
2 Responses
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. marketingu

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: podlaskie/ Bielsk Podlaski

    Dodane: wczoraj

    Aktualizowanie strony internetowej spółki Przygotowywanie materiałów promocyjnych, prezentacji, katalogów i ulotek Tworzenie postów, artykułów Współpraca z drukarniami i agencjami...

  • Specjalista ds. marketingu cyfrowego (digital talent marketing specialist)

    Gdański Urząd Pracy

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdańsk

    Dodane: wczoraj

    Kampanie w mediach społecznościowych - tworzenie, konfiguracja, realizacja, monitoring i ewaluacja kampanii. Tworzenie treści - wyszukiwanie historii i tematów dotyczących firmy Intel, które...

  • Specjalista ds. sprzedaży tworzyw sztucznych

    MT Recycling Plastics Sp. z o.o.

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Wrocław, ul. Krakowska 141-155

    Dodane: wczoraj

    Twój zakres obowiązków: Rozbudowa bazy klientów, pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych Opieka nad podległymi klientami Realizacja planów sprzedażowych Koordynacja i doradztwo oraz...

  • Ekspert e-commerce (Product Owner)

    Orange Polska S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, Al. Jerozolimskie 160

    Dodane: wczoraj

    Rozwój sprzedaży, udział w projektach dotyczących rozwoju i wdrożenia nowych produktów Analiza efektywności procesu sprzedaży, raportowanie oraz rekomendacje zmian Bieżący monitoring...