Kreatywność czy analityczny umysł?

kreatywność czy analityczny umysł

Marketing to taki obszar naukowy oraz biznesowy, który często postrzegany jest jako dział wymagający dużej ilości kreatywności. W praktyce jednak okazuje się, że kierownik marketingu musi mieć opanowane przede wszystkim zdolności analityczne, które są mu niezbędne do pracy oraz zarządzania zespołem. Czy w takim razie kreatywność jest mu zdecydowanie zbędna?

Kierownik marketingu, tak samo, jak i inne osoby, które wybierają pracę w tym dziale, musi mieć opanowane bardzo różnorodne umiejętności, często na pierwszy rzut oka sprzeczne ze sobą. Z jednej strony musi być bardzo pomysłowy. Praca w marketingu wymaga bowiem generowania wielu różnorodnych pomysłów, które będą inspiracją do tworzenia kampanii, reklam oraz innych materiałów reklamowych. Kreatywność przydaje się również na etapie określania strategii rozwoju dla działu marketingu. Jednak w tym obszarze dużo ważniejsze są umiejętności analityczne.

Dlaczego analityczny umysł to coś, co musi mieć kierownik marketingu? Przede wszystkim dlatego, że musi umieć ocenić efektywność zastosowania wybranych środków marketingowych, przełożyć to na liczby oraz umieć przedstawić je za pomocą wykresów i innych narzędzi analitycznych. Powinien mieć zatem opanowaną obsługę różnorodnych programów analitycznych, które pomogą mu poradzić sobie z tymi zadaniami.

Podobne Posty
2 Responses
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Główny specjalista ds. marketingu i komunikacji

    PGE Ekoserwis S.A.

    Lokalizacja: śląskie/ Rybnik

    Dodane: dzisiaj

    Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za: Realizację działań z obszaru marketingu i komunikacji. Tworzenie i publikację treści reklamowych, PR, newsletterów, artykułów...

  • Główny specjalista ds. marketingu i komunikacji

    PGE Ekoserwis S.A.

    Lokalizacja: łódzkie/ Bełchatów

    Dodane: dzisiaj

    Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za: Realizację działań z obszaru marketingu i komunikacji. Tworzenie i publikację treści reklamowych, PR, newsletterów, artykułów...

  • Pricing Specialist [rekrutacja online]

    NOKIA

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Wrocław

    Dodane: dzisiaj

    Localization: Wrocław Customer Pricing Team in Wroclaw connects telecommunications with business. We structure Nokia’s offers commercially, to achieve short- and long-term objectives to increase...

  • Specjalista ds. Social Media

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Poszukujemy kreatywnej, samodzielnej i ciekawej świata osoby do pracy w Dziale Marketingu Cyfrowego. Jeśli jesteś zainteresowany, dołącz do nas! Do Twoich obowiązków będzie należeć: Udział...