Kreatywność czy analityczny umysł?

kreatywność czy analityczny umysł

Marketing to taki obszar naukowy oraz biznesowy, który często postrzegany jest jako dział wymagający dużej ilości kreatywności. W praktyce jednak okazuje się, że kierownik marketingu musi mieć opanowane przede wszystkim zdolności analityczne, które są mu niezbędne do pracy oraz zarządzania zespołem. Czy w takim razie kreatywność jest mu zdecydowanie zbędna?

Kierownik marketingu, tak samo, jak i inne osoby, które wybierają pracę w tym dziale, musi mieć opanowane bardzo różnorodne umiejętności, często na pierwszy rzut oka sprzeczne ze sobą. Z jednej strony musi być bardzo pomysłowy. Praca w marketingu wymaga bowiem generowania wielu różnorodnych pomysłów, które będą inspiracją do tworzenia kampanii, reklam oraz innych materiałów reklamowych. Kreatywność przydaje się również na etapie określania strategii rozwoju dla działu marketingu. Jednak w tym obszarze dużo ważniejsze są umiejętności analityczne.

Dlaczego analityczny umysł to coś, co musi mieć kierownik marketingu? Przede wszystkim dlatego, że musi umieć ocenić efektywność zastosowania wybranych środków marketingowych, przełożyć to na liczby oraz umieć przedstawić je za pomocą wykresów i innych narzędzi analitycznych. Powinien mieć zatem opanowaną obsługę różnorodnych programów analitycznych, które pomogą mu poradzić sobie z tymi zadaniami.

Podobne Posty
2 Responses
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Telemarketer - telefoniczny kontakt z urzędnikami

    Private Corporate Consulting Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Poszukujemy osoby: Która chce pracować ZDALNIE - jest to wygodna forma pracy, dzięki niej można zaoszczędzić czas oraz pieniądze, które marnują się na dojazdy. Należy jednak pamiętać,...

  • Product Manager ds. urządzeń wentylacyjnych

    Rotenso - Grupa Thermosilesia

    Lokalizacja: śląskie/ Ruda Śląska

    Dodane: dzisiaj

    Będziesz odpowiedzialny/a za: opiek ę nad powierzoną grupą asortymentową - centrale wentylacyjne (rekuperatory) oraz akcesoria; analiz ę rynku i konkurencji - zbieranie informacji od kluczowych...

  • Specjalista ds. Produktu i Rozwoju Rynku (Zootechnik)

    Over Group

    Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/

    Dodane: dzisiaj

    Tryb pracy: hybrydowy Teren całej Polski + praca w siedzibie firmy (woj. łódzkie) + home office Twoje obowiązki: Zarządzanie ofertą i rozwijanie nowych produktów. Wzmacnianie pozycji...

  • Specjalista ds. Produktu i Rozwoju Rynku (Zootechnik)

    Over Group

    Lokalizacja: dolnośląskie/

    Dodane: dzisiaj

    Tryb pracy: hybrydowy Teren całej Polski + praca w siedzibie firmy (woj. łódzkie) + home office Twoje obowiązki: Zarządzanie ofertą i rozwijanie nowych produktów. Wzmacnianie pozycji...