Kreatywność czy analityczny umysł?

kreatywność czy analityczny umysł

Marketing to taki obszar naukowy oraz biznesowy, który często postrzegany jest jako dział wymagający dużej ilości kreatywności. W praktyce jednak okazuje się, że kierownik marketingu musi mieć opanowane przede wszystkim zdolności analityczne, które są mu niezbędne do pracy oraz zarządzania zespołem. Czy w takim razie kreatywność jest mu zdecydowanie zbędna?

Kierownik marketingu, tak samo, jak i inne osoby, które wybierają pracę w tym dziale, musi mieć opanowane bardzo różnorodne umiejętności, często na pierwszy rzut oka sprzeczne ze sobą. Z jednej strony musi być bardzo pomysłowy. Praca w marketingu wymaga bowiem generowania wielu różnorodnych pomysłów, które będą inspiracją do tworzenia kampanii, reklam oraz innych materiałów reklamowych. Kreatywność przydaje się również na etapie określania strategii rozwoju dla działu marketingu. Jednak w tym obszarze dużo ważniejsze są umiejętności analityczne.

Dlaczego analityczny umysł to coś, co musi mieć kierownik marketingu? Przede wszystkim dlatego, że musi umieć ocenić efektywność zastosowania wybranych środków marketingowych, przełożyć to na liczby oraz umieć przedstawić je za pomocą wykresów i innych narzędzi analitycznych. Powinien mieć zatem opanowaną obsługę różnorodnych programów analitycznych, które pomogą mu poradzić sobie z tymi zadaniami.

Podobne Posty
2 Responses
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Kierownik ds. Marki

    Bakoma Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Koprki

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Planowanie i wdrażanie strategii marketingowej dla dostępnych marek. Poszukiwanie okazji do rozwoju i innowacji produktów. Analiza rynku i danych konkurencyjnych. Tworzenie i...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Analizy Danych

    Holcim Polska S.A

    Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/ Piechcin

    Dodane: dzisiaj

    Zadania, które na Ciebie czekają: Analiza sprzedaży: Tworzenie modeli analitycznych mających na celu zrozumienie i przewidywanie trendów sprzedażowych, identykowanie szans i ryzyk. Rozwój...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Analizy Danych

    Holcim Polska S.A

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: dzisiaj

    Zadania, które na Ciebie czekają: Analiza sprzedaży: Tworzenie modeli analitycznych mających na celu zrozumienie i przewidywanie trendów sprzedażowych, identykowanie szans i ryzyk. Rozwój...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Analizy Danych

    Holcim Polska S.A

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Zadania, które na Ciebie czekają: Analiza sprzedaży: Tworzenie modeli analitycznych mających na celu zrozumienie i przewidywanie trendów sprzedażowych, identykowanie szans i ryzyk. Rozwój...