Kreatywność czy analityczny umysł?

kreatywność czy analityczny umysł

Marketing to taki obszar naukowy oraz biznesowy, który często postrzegany jest jako dział wymagający dużej ilości kreatywności. W praktyce jednak okazuje się, że kierownik marketingu musi mieć opanowane przede wszystkim zdolności analityczne, które są mu niezbędne do pracy oraz zarządzania zespołem. Czy w takim razie kreatywność jest mu zdecydowanie zbędna?

Kierownik marketingu, tak samo, jak i inne osoby, które wybierają pracę w tym dziale, musi mieć opanowane bardzo różnorodne umiejętności, często na pierwszy rzut oka sprzeczne ze sobą. Z jednej strony musi być bardzo pomysłowy. Praca w marketingu wymaga bowiem generowania wielu różnorodnych pomysłów, które będą inspiracją do tworzenia kampanii, reklam oraz innych materiałów reklamowych. Kreatywność przydaje się również na etapie określania strategii rozwoju dla działu marketingu. Jednak w tym obszarze dużo ważniejsze są umiejętności analityczne.

Dlaczego analityczny umysł to coś, co musi mieć kierownik marketingu? Przede wszystkim dlatego, że musi umieć ocenić efektywność zastosowania wybranych środków marketingowych, przełożyć to na liczby oraz umieć przedstawić je za pomocą wykresów i innych narzędzi analitycznych. Powinien mieć zatem opanowaną obsługę różnorodnych programów analitycznych, które pomogą mu poradzić sobie z tymi zadaniami.

Podobne Posty
2 Responses
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Marketing Manager

    Grupa TENSE Polska sp. z o.o. sp. k.

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Poznań

    Dodane: dzisiaj

    W naszym zespole będziesz odpowiedzialny za: zarządzanie pracą zespołu Brand Marketingu oraz zespołami współpracującymi - wyznaczanie celów oraz weryfikacja wykonanych planów tworzenie...

  • Specjalista / Starszy Specjalista / Główny Specjalista w Wydziale do Spraw Komunikacji w Biurze Administracyjnym

    Centrum Unijnych Projektów Transportowych

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

      Podstawowe obowiązki: Prowadzenie spraw w zakresie informacji i promocji programów/instrumentów wdrażanych przez CUPT. Prowadzenie działań z zakresu komunikacji wewnętrznej i...

  • Copywriter SEO

    Melissa

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: dzisiaj

    Wyzwania, które na Ciebie czekają: tworzenie, redagowanie oraz wprowadzanie treści na stronę internetową tworzenie contentu na potrzeby samej strony, kampanii marketingowych oraz SEO monitoring...

  • Kierownik Działu Marketingu i Usług

    Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o. o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Zarządzanie działem odpowiedzialnym za sprzedaż usług pogrzebowych – kierowanie zespołem ok. 20 osób; Organizowanie, nadzór i kontrola działalności kilku punktów usług pogrzebowych i...