Kreatywność czy analityczny umysł?

kreatywność czy analityczny umysł

Marketing to taki obszar naukowy oraz biznesowy, który często postrzegany jest jako dział wymagający dużej ilości kreatywności. W praktyce jednak okazuje się, że kierownik marketingu musi mieć opanowane przede wszystkim zdolności analityczne, które są mu niezbędne do pracy oraz zarządzania zespołem. Czy w takim razie kreatywność jest mu zdecydowanie zbędna?

Kierownik marketingu, tak samo, jak i inne osoby, które wybierają pracę w tym dziale, musi mieć opanowane bardzo różnorodne umiejętności, często na pierwszy rzut oka sprzeczne ze sobą. Z jednej strony musi być bardzo pomysłowy. Praca w marketingu wymaga bowiem generowania wielu różnorodnych pomysłów, które będą inspiracją do tworzenia kampanii, reklam oraz innych materiałów reklamowych. Kreatywność przydaje się również na etapie określania strategii rozwoju dla działu marketingu. Jednak w tym obszarze dużo ważniejsze są umiejętności analityczne.

Dlaczego analityczny umysł to coś, co musi mieć kierownik marketingu? Przede wszystkim dlatego, że musi umieć ocenić efektywność zastosowania wybranych środków marketingowych, przełożyć to na liczby oraz umieć przedstawić je za pomocą wykresów i innych narzędzi analitycznych. Powinien mieć zatem opanowaną obsługę różnorodnych programów analitycznych, które pomogą mu poradzić sobie z tymi zadaniami.

Podobne Posty
2 Responses
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Starszy Specjalista w dziale Zarządzania Wiedzą i Analiz

    KPMG

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny za Przygotowywanie analiz, raportów i prezentacji biznesowych w oparciu o szeroki wachlarz baz danych na potrzeby zewnętrzne i wewnętrzne firmy...

  • Internship in KYC Services Mass Market

    Nordea Bank Abp SA Oddział w Polsce

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: wczoraj

    Would you like to gain professional experience working in international team? We are now looking for a Internship in KYC Operations Mass Market to support KYC department in efforts to prevent money...

  • Research & Development Specialist (GBS)

    JTI GBS

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Would you like to be a part of the international team? Would you like to keep your right to be yourself and never stop in development ? Would you love to make sure that everything is in order and...

  • Specjalista ds. organizacji eventów

    Pos Group sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    W zakres obowiązków wchodzi: Samodzielna organizacja kilkunastu eventów rocznie: konferencje, webinaria, kongresy; Tworzenie materiałów, raportów sponsorskich; Przygotowanie mailingów (system...