Kreatywność czy analityczny umysł?

kreatywność czy analityczny umysł

Marketing to taki obszar naukowy oraz biznesowy, który często postrzegany jest jako dział wymagający dużej ilości kreatywności. W praktyce jednak okazuje się, że kierownik marketingu musi mieć opanowane przede wszystkim zdolności analityczne, które są mu niezbędne do pracy oraz zarządzania zespołem. Czy w takim razie kreatywność jest mu zdecydowanie zbędna?

Kierownik marketingu, tak samo, jak i inne osoby, które wybierają pracę w tym dziale, musi mieć opanowane bardzo różnorodne umiejętności, często na pierwszy rzut oka sprzeczne ze sobą. Z jednej strony musi być bardzo pomysłowy. Praca w marketingu wymaga bowiem generowania wielu różnorodnych pomysłów, które będą inspiracją do tworzenia kampanii, reklam oraz innych materiałów reklamowych. Kreatywność przydaje się również na etapie określania strategii rozwoju dla działu marketingu. Jednak w tym obszarze dużo ważniejsze są umiejętności analityczne.

Dlaczego analityczny umysł to coś, co musi mieć kierownik marketingu? Przede wszystkim dlatego, że musi umieć ocenić efektywność zastosowania wybranych środków marketingowych, przełożyć to na liczby oraz umieć przedstawić je za pomocą wykresów i innych narzędzi analitycznych. Powinien mieć zatem opanowaną obsługę różnorodnych programów analitycznych, które pomogą mu poradzić sobie z tymi zadaniami.

Podobne Posty
2 Responses
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Product Manager

    Moltton Poland

    Lokalizacja: śląskie/ Gliwice, Katowice, Tychy

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Zarządzanie całościowo produktem, od pomysłu do wdrożenia na rynek; Opracowywanie informacji technicznych i marketingowych dotyczących produktów; Przygotowywanie...

  • Performance Marketing Specialist

    CCC S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Co będziesz robić: obsługiwać kampanie performance na wybranych rynkach zagranicznych (w obszarze afiliacji, mailingów, reklamy display, native, push) we współpracy z kluczowymi wydawcami...

  • Kierownik Sprzedaży E-commerce [rekrutacja prowadzona online]

    Apteka Dr.Max

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Wrocław

    Dodane: dzisiaj

    W ostatnich latach rynek e-aptek dynamicznie się rozwijał, prognozy wskazują na kolejne bardzo dynamiczne wzrosty w kolejnych latach. W związku z dynamicznym rozwojem e-apteki drmax.pl...

  • Campaign Manager

    CCC S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Co będziesz robić: zarządzać zespołem Zaawansowanej Personalizacji i Zarządzania kampaniami odpowiadać za rozwój personalizowanych interakcji z Klientami CCC z jasnym określeniem ich...