Kreatywność czy analityczny umysł?

kreatywność czy analityczny umysł

Marketing to taki obszar naukowy oraz biznesowy, który często postrzegany jest jako dział wymagający dużej ilości kreatywności. W praktyce jednak okazuje się, że kierownik marketingu musi mieć opanowane przede wszystkim zdolności analityczne, które są mu niezbędne do pracy oraz zarządzania zespołem. Czy w takim razie kreatywność jest mu zdecydowanie zbędna?

Kierownik marketingu, tak samo, jak i inne osoby, które wybierają pracę w tym dziale, musi mieć opanowane bardzo różnorodne umiejętności, często na pierwszy rzut oka sprzeczne ze sobą. Z jednej strony musi być bardzo pomysłowy. Praca w marketingu wymaga bowiem generowania wielu różnorodnych pomysłów, które będą inspiracją do tworzenia kampanii, reklam oraz innych materiałów reklamowych. Kreatywność przydaje się również na etapie określania strategii rozwoju dla działu marketingu. Jednak w tym obszarze dużo ważniejsze są umiejętności analityczne.

Dlaczego analityczny umysł to coś, co musi mieć kierownik marketingu? Przede wszystkim dlatego, że musi umieć ocenić efektywność zastosowania wybranych środków marketingowych, przełożyć to na liczby oraz umieć przedstawić je za pomocą wykresów i innych narzędzi analitycznych. Powinien mieć zatem opanowaną obsługę różnorodnych programów analitycznych, które pomogą mu poradzić sobie z tymi zadaniami.

Podobne Posty
2 Responses
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Content Creator - German Speaking

    Picodi

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: wczoraj

    Responsibilities creating promotions for German-speaking versions of picodi.com searching and maintaining contact with all biggest online shops cooperation with influencers from around the world...

  • Stażysta w Dziale Badań i Analiz Marketingowych

    Centrum Rozwoju Szkół Wyższych TEB Akademia sp. z o.o.

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Poznań

    Dodane: wczoraj

    Na czym polega praca? Przeprowadzasz analizy konkurencji i analizy benchmarkowe; Analizujesz dane marketingowe i sprzedażowe; Wspierasz automatyzacje procesów w dziale; Uczestniczysz w bieżących...

  • Dekorator - Sprzedawca

    SZACHOWNICA

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków - Pasaż Tesco

    Dodane: wczoraj

    Twoje zadania: Terminowe Wdrażanie instrukcji VM Dbanie o czystość i estetykę salonu Wykorzystywanie potencjału handlowego salonu Podejmowania szybkich i trafnych decyzji w zakresie ekspozycji...

  • Specjalista ds. Marketingu

    About You.PL Sp. z o.o.

    Lokalizacja: łódzkie/ Rogowiec

    Dodane: wczoraj

    Odpowiadać będziesz za: bieżącą obsługę sklepu internetowego, kontakty z klientami, obsługę reklamacji, kontrolę stanów magazynowych, współudział w planowaniu, wdrażaniu i ewaluacji...