Co musi umieć dobry kierownik marketingu?

kierownik marketingu

Sprawowanie kierownictwa w dziale marketingu nie jest łatwym zadaniem. Niezbędne jest dysponowanie odpowiednimi umiejętnościami miękkimi, dzięki którym możliwe będzie motywowanie pracowników oraz zarządzanie całym zespołem. Ponadto kierownik marketingu powinien stale wykazywać się kreatywnością i nieszablonowym myśleniem. Tylko wtedy istnieje pewność, że strategia marketingowa będzie realizowana przez zespół w sposób prawidłowy.

Każdy kierownik marketingu powinien przede wszystkim posiadać wykształcenie kierunkowe, które potwierdza jego kwalifikacje do zarządzania daną jednostką. Najczęściej funkcję tą piastują osoby, które ukończyły studia na kierunku marketing i zarządzanie. Oczywiście nie bez znaczenia pozostają studia podyplomowe, których profil dostosowany jest do charakteru danego działu. Tytułem przykładu, od osoby zarządzającej zespołem grafików niejednokrotnie wymaga się ukończenia kierunku związanego z reklamą cyfrową.

Najważniejsze jest jednak, aby kierownik marketingu dysponował odpowiednimi umiejętnościami miękkimi. Jedynie charyzmatyczny przywódca jest w stanie zmotywować zespół do działania oraz jednoznacznie określić cel, do jakiego dąży dana jednostka. Niezbędna jest również umiejętność delegowania pracy oraz sprawna komunikacja – zarówno z członkami zespołu, jak i ze zleceniodawcami.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Starszy Specjalista / Starsza Specjalistka ds. Doświadczeń Pracowników

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Projektowanie i wdrażanie działań wspierających pozytywne doświadczenie pracowników (m.in. onboarding, wellbeing, programy doceniania). Organizacja i koordynacja wydarzeń firmowych – od...

  • Starsza Specjalistka / Starszy Specjalista ds. Marketingu

    Medicover Stomatologia

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, Al. Jerozolimskie 96

    Dodane: dzisiaj

    Zgłoś się do nas jeśli: chcesz być częścią bardzo dynamicznie rozwijającej się firmy jaką jest Medicover Stomatologia posiadasz min. 3-letnie doświadczenie w pracy w dziale marketingu lub...

  • Specjalista ds. marketingu

    AGATA Spółka Akcyjna

    Lokalizacja: śląskie/ Katowice

    Dodane: dzisiaj

    Do głównych obowiązków na tym stanowisku będzie należało: Tworzenie materiałów wspierających sprzedaż, w tym gazetek promocyjnych, katalogów produktowych, ulotek, POSM itp.;...

  • Ekspert ds. Komunikacji Wewnętrznej

    Carrefour Polska Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Twoje zadania: samodzielne prowadzenie projektów z obszaru korporacyjnej komunikacji wewnętrznej, współtworzenie strategii komunikacyjnej firmy, tworzenie i zarządzanie treściami w kanałach...