Co musi umieć dobry kierownik marketingu?

kierownik marketingu

Sprawowanie kierownictwa w dziale marketingu nie jest łatwym zadaniem. Niezbędne jest dysponowanie odpowiednimi umiejętnościami miękkimi, dzięki którym możliwe będzie motywowanie pracowników oraz zarządzanie całym zespołem. Ponadto kierownik marketingu powinien stale wykazywać się kreatywnością i nieszablonowym myśleniem. Tylko wtedy istnieje pewność, że strategia marketingowa będzie realizowana przez zespół w sposób prawidłowy.

Każdy kierownik marketingu powinien przede wszystkim posiadać wykształcenie kierunkowe, które potwierdza jego kwalifikacje do zarządzania daną jednostką. Najczęściej funkcję tą piastują osoby, które ukończyły studia na kierunku marketing i zarządzanie. Oczywiście nie bez znaczenia pozostają studia podyplomowe, których profil dostosowany jest do charakteru danego działu. Tytułem przykładu, od osoby zarządzającej zespołem grafików niejednokrotnie wymaga się ukończenia kierunku związanego z reklamą cyfrową.

Najważniejsze jest jednak, aby kierownik marketingu dysponował odpowiednimi umiejętnościami miękkimi. Jedynie charyzmatyczny przywódca jest w stanie zmotywować zespół do działania oraz jednoznacznie określić cel, do jakiego dąży dana jednostka. Niezbędna jest również umiejętność delegowania pracy oraz sprawna komunikacja – zarówno z członkami zespołu, jak i ze zleceniodawcami.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Starszy Specjalista w dziale Zarządzania Wiedzą i Analiz

    KPMG

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny za Przygotowywanie analiz, raportów i prezentacji biznesowych w oparciu o szeroki wachlarz baz danych na potrzeby zewnętrzne i wewnętrzne firmy...

  • Internship in KYC Services Mass Market

    Nordea Bank Abp SA Oddział w Polsce

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: wczoraj

    Would you like to gain professional experience working in international team? We are now looking for a Internship in KYC Operations Mass Market to support KYC department in efforts to prevent money...

  • Research & Development Specialist (GBS)

    JTI GBS

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Would you like to be a part of the international team? Would you like to keep your right to be yourself and never stop in development ? Would you love to make sure that everything is in order and...

  • Specjalista ds. organizacji eventów

    Pos Group sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    W zakres obowiązków wchodzi: Samodzielna organizacja kilkunastu eventów rocznie: konferencje, webinaria, kongresy; Tworzenie materiałów, raportów sponsorskich; Przygotowanie mailingów (system...