Co musi umieć dobry kierownik marketingu?

kierownik marketingu

Sprawowanie kierownictwa w dziale marketingu nie jest łatwym zadaniem. Niezbędne jest dysponowanie odpowiednimi umiejętnościami miękkimi, dzięki którym możliwe będzie motywowanie pracowników oraz zarządzanie całym zespołem. Ponadto kierownik marketingu powinien stale wykazywać się kreatywnością i nieszablonowym myśleniem. Tylko wtedy istnieje pewność, że strategia marketingowa będzie realizowana przez zespół w sposób prawidłowy.

Każdy kierownik marketingu powinien przede wszystkim posiadać wykształcenie kierunkowe, które potwierdza jego kwalifikacje do zarządzania daną jednostką. Najczęściej funkcję tą piastują osoby, które ukończyły studia na kierunku marketing i zarządzanie. Oczywiście nie bez znaczenia pozostają studia podyplomowe, których profil dostosowany jest do charakteru danego działu. Tytułem przykładu, od osoby zarządzającej zespołem grafików niejednokrotnie wymaga się ukończenia kierunku związanego z reklamą cyfrową.

Najważniejsze jest jednak, aby kierownik marketingu dysponował odpowiednimi umiejętnościami miękkimi. Jedynie charyzmatyczny przywódca jest w stanie zmotywować zespół do działania oraz jednoznacznie określić cel, do jakiego dąży dana jednostka. Niezbędna jest również umiejętność delegowania pracy oraz sprawna komunikacja – zarówno z członkami zespołu, jak i ze zleceniodawcami.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Pracownik do obsługi social media

    Powiatowy Urząd Pracy w Żywcu

    Lokalizacja: śląskie/ Węgierska Górka

    Dodane: dzisiaj

    Zgodnie z załączonym do wniosku programem stażu Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie zawodowe, brak

  • Specjalista ds. Marketingu

    Action S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Zamienie (pow. piaseczyński, gm. Lesznowola)

    Dodane: dzisiaj

    OPIS STANOWISKA: Przygotowywanie akcji marketingowych i kampanii promocyjnych Realizacja wyznaczonych celów marketingowych współudział w tworzeniu i realizacji planów marketingowych dla...

  • Marketing Specialist

    BENHAUER Sp. z o.o. Sp.K.

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: dzisiaj

    Do Twoich obowiązków będzie należało: tworzenie strategii wdrożeń systemu SALESmanago dla czołowych europejskich sklepów internetowych, doradztwo klientom w zakresie korzystania z systemu...

  • Pracownik działu marketingu / Przedstawiciel handlowy B2B

    Fabryka Opakowań Foliowych ROSSOPLAST Spółka Jawna

    Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/ Lidzbark Warmiński

    Dodane: dzisiaj

    podtrzymywanie współpracy i wsparcie merytoryczne kontrahentów przygotowywanie ofert handlowych i raportów z wyjazdów służbowych negocjowanie warunków i zasad współpracy z klientami...