Co musi umieć dobry kierownik marketingu?

kierownik marketingu

Sprawowanie kierownictwa w dziale marketingu nie jest łatwym zadaniem. Niezbędne jest dysponowanie odpowiednimi umiejętnościami miękkimi, dzięki którym możliwe będzie motywowanie pracowników oraz zarządzanie całym zespołem. Ponadto kierownik marketingu powinien stale wykazywać się kreatywnością i nieszablonowym myśleniem. Tylko wtedy istnieje pewność, że strategia marketingowa będzie realizowana przez zespół w sposób prawidłowy.

Każdy kierownik marketingu powinien przede wszystkim posiadać wykształcenie kierunkowe, które potwierdza jego kwalifikacje do zarządzania daną jednostką. Najczęściej funkcję tą piastują osoby, które ukończyły studia na kierunku marketing i zarządzanie. Oczywiście nie bez znaczenia pozostają studia podyplomowe, których profil dostosowany jest do charakteru danego działu. Tytułem przykładu, od osoby zarządzającej zespołem grafików niejednokrotnie wymaga się ukończenia kierunku związanego z reklamą cyfrową.

Najważniejsze jest jednak, aby kierownik marketingu dysponował odpowiednimi umiejętnościami miękkimi. Jedynie charyzmatyczny przywódca jest w stanie zmotywować zespół do działania oraz jednoznacznie określić cel, do jakiego dąży dana jednostka. Niezbędna jest również umiejętność delegowania pracy oraz sprawna komunikacja – zarówno z członkami zespołu, jak i ze zleceniodawcami.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Kierownik ds. Marki

    Bakoma Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Koprki

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Planowanie i wdrażanie strategii marketingowej dla dostępnych marek. Poszukiwanie okazji do rozwoju i innowacji produktów. Analiza rynku i danych konkurencyjnych. Tworzenie i...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Analizy Danych

    Holcim Polska S.A

    Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/ Piechcin

    Dodane: dzisiaj

    Zadania, które na Ciebie czekają: Analiza sprzedaży: Tworzenie modeli analitycznych mających na celu zrozumienie i przewidywanie trendów sprzedażowych, identykowanie szans i ryzyk. Rozwój...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Analizy Danych

    Holcim Polska S.A

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: dzisiaj

    Zadania, które na Ciebie czekają: Analiza sprzedaży: Tworzenie modeli analitycznych mających na celu zrozumienie i przewidywanie trendów sprzedażowych, identykowanie szans i ryzyk. Rozwój...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Analizy Danych

    Holcim Polska S.A

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Zadania, które na Ciebie czekają: Analiza sprzedaży: Tworzenie modeli analitycznych mających na celu zrozumienie i przewidywanie trendów sprzedażowych, identykowanie szans i ryzyk. Rozwój...