Co musi umieć dobry kierownik marketingu?

kierownik marketingu

Sprawowanie kierownictwa w dziale marketingu nie jest łatwym zadaniem. Niezbędne jest dysponowanie odpowiednimi umiejętnościami miękkimi, dzięki którym możliwe będzie motywowanie pracowników oraz zarządzanie całym zespołem. Ponadto kierownik marketingu powinien stale wykazywać się kreatywnością i nieszablonowym myśleniem. Tylko wtedy istnieje pewność, że strategia marketingowa będzie realizowana przez zespół w sposób prawidłowy.

Każdy kierownik marketingu powinien przede wszystkim posiadać wykształcenie kierunkowe, które potwierdza jego kwalifikacje do zarządzania daną jednostką. Najczęściej funkcję tą piastują osoby, które ukończyły studia na kierunku marketing i zarządzanie. Oczywiście nie bez znaczenia pozostają studia podyplomowe, których profil dostosowany jest do charakteru danego działu. Tytułem przykładu, od osoby zarządzającej zespołem grafików niejednokrotnie wymaga się ukończenia kierunku związanego z reklamą cyfrową.

Najważniejsze jest jednak, aby kierownik marketingu dysponował odpowiednimi umiejętnościami miękkimi. Jedynie charyzmatyczny przywódca jest w stanie zmotywować zespół do działania oraz jednoznacznie określić cel, do jakiego dąży dana jednostka. Niezbędna jest również umiejętność delegowania pracy oraz sprawna komunikacja – zarówno z członkami zespołu, jak i ze zleceniodawcami.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Marketing Manager

    Grupa TENSE Polska sp. z o.o. sp. k.

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Poznań

    Dodane: dzisiaj

    W naszym zespole będziesz odpowiedzialny za: zarządzanie pracą zespołu Brand Marketingu oraz zespołami współpracującymi - wyznaczanie celów oraz weryfikacja wykonanych planów tworzenie...

  • Specjalista / Starszy Specjalista / Główny Specjalista w Wydziale do Spraw Komunikacji w Biurze Administracyjnym

    Centrum Unijnych Projektów Transportowych

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

      Podstawowe obowiązki: Prowadzenie spraw w zakresie informacji i promocji programów/instrumentów wdrażanych przez CUPT. Prowadzenie działań z zakresu komunikacji wewnętrznej i...

  • Copywriter SEO

    Melissa

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: dzisiaj

    Wyzwania, które na Ciebie czekają: tworzenie, redagowanie oraz wprowadzanie treści na stronę internetową tworzenie contentu na potrzeby samej strony, kampanii marketingowych oraz SEO monitoring...

  • Kierownik Działu Marketingu i Usług

    Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o. o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Zarządzanie działem odpowiedzialnym za sprzedaż usług pogrzebowych – kierowanie zespołem ok. 20 osób; Organizowanie, nadzór i kontrola działalności kilku punktów usług pogrzebowych i...