Co musi umieć dobry kierownik marketingu?

kierownik marketingu

Sprawowanie kierownictwa w dziale marketingu nie jest łatwym zadaniem. Niezbędne jest dysponowanie odpowiednimi umiejętnościami miękkimi, dzięki którym możliwe będzie motywowanie pracowników oraz zarządzanie całym zespołem. Ponadto kierownik marketingu powinien stale wykazywać się kreatywnością i nieszablonowym myśleniem. Tylko wtedy istnieje pewność, że strategia marketingowa będzie realizowana przez zespół w sposób prawidłowy.

Każdy kierownik marketingu powinien przede wszystkim posiadać wykształcenie kierunkowe, które potwierdza jego kwalifikacje do zarządzania daną jednostką. Najczęściej funkcję tą piastują osoby, które ukończyły studia na kierunku marketing i zarządzanie. Oczywiście nie bez znaczenia pozostają studia podyplomowe, których profil dostosowany jest do charakteru danego działu. Tytułem przykładu, od osoby zarządzającej zespołem grafików niejednokrotnie wymaga się ukończenia kierunku związanego z reklamą cyfrową.

Najważniejsze jest jednak, aby kierownik marketingu dysponował odpowiednimi umiejętnościami miękkimi. Jedynie charyzmatyczny przywódca jest w stanie zmotywować zespół do działania oraz jednoznacznie określić cel, do jakiego dąży dana jednostka. Niezbędna jest również umiejętność delegowania pracy oraz sprawna komunikacja – zarówno z członkami zespołu, jak i ze zleceniodawcami.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Telemarketer - telefoniczny kontakt z urzędnikami

    Private Corporate Consulting Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Poszukujemy osoby: Która chce pracować ZDALNIE - jest to wygodna forma pracy, dzięki niej można zaoszczędzić czas oraz pieniądze, które marnują się na dojazdy. Należy jednak pamiętać,...

  • Product Manager ds. urządzeń wentylacyjnych

    Rotenso - Grupa Thermosilesia

    Lokalizacja: śląskie/ Ruda Śląska

    Dodane: dzisiaj

    Będziesz odpowiedzialny/a za: opiek ę nad powierzoną grupą asortymentową - centrale wentylacyjne (rekuperatory) oraz akcesoria; analiz ę rynku i konkurencji - zbieranie informacji od kluczowych...

  • Specjalista ds. Produktu i Rozwoju Rynku (Zootechnik)

    Over Group

    Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/

    Dodane: dzisiaj

    Tryb pracy: hybrydowy Teren całej Polski + praca w siedzibie firmy (woj. łódzkie) + home office Twoje obowiązki: Zarządzanie ofertą i rozwijanie nowych produktów. Wzmacnianie pozycji...

  • Specjalista ds. Produktu i Rozwoju Rynku (Zootechnik)

    Over Group

    Lokalizacja: dolnośląskie/

    Dodane: dzisiaj

    Tryb pracy: hybrydowy Teren całej Polski + praca w siedzibie firmy (woj. łódzkie) + home office Twoje obowiązki: Zarządzanie ofertą i rozwijanie nowych produktów. Wzmacnianie pozycji...