Co musi umieć dobry kierownik marketingu?

kierownik marketingu

Sprawowanie kierownictwa w dziale marketingu nie jest łatwym zadaniem. Niezbędne jest dysponowanie odpowiednimi umiejętnościami miękkimi, dzięki którym możliwe będzie motywowanie pracowników oraz zarządzanie całym zespołem. Ponadto kierownik marketingu powinien stale wykazywać się kreatywnością i nieszablonowym myśleniem. Tylko wtedy istnieje pewność, że strategia marketingowa będzie realizowana przez zespół w sposób prawidłowy.

Każdy kierownik marketingu powinien przede wszystkim posiadać wykształcenie kierunkowe, które potwierdza jego kwalifikacje do zarządzania daną jednostką. Najczęściej funkcję tą piastują osoby, które ukończyły studia na kierunku marketing i zarządzanie. Oczywiście nie bez znaczenia pozostają studia podyplomowe, których profil dostosowany jest do charakteru danego działu. Tytułem przykładu, od osoby zarządzającej zespołem grafików niejednokrotnie wymaga się ukończenia kierunku związanego z reklamą cyfrową.

Najważniejsze jest jednak, aby kierownik marketingu dysponował odpowiednimi umiejętnościami miękkimi. Jedynie charyzmatyczny przywódca jest w stanie zmotywować zespół do działania oraz jednoznacznie określić cel, do jakiego dąży dana jednostka. Niezbędna jest również umiejętność delegowania pracy oraz sprawna komunikacja – zarówno z członkami zespołu, jak i ze zleceniodawcami.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. rynków zagranicznych z j. czeskim

    AGATA Spółka Akcyjna

    Lokalizacja: śląskie/ Katowice

    Dodane: dzisiaj

    Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: ​ Tłumaczenie elementów serwisu (landing page, banery, nagłówki) i materiałów reklamowych z języka polskiego na czeski...

  • Specjalista / Specjalistka do Biura Rzecznika Prasowego

    "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, ul. Lubelska 26

    Dodane: dzisiaj

    Opis stanowiska: Prowadzenie profilu spółki na FB i Instagramie, Przygotowywanie materiałów video na YouTube, Przygotowywanie materiałów (informacje, fotografie) do miesięcznika „KM – Moja...

  • Group Pricing Policy Specialist

    FERRO Spółka Akcyjna

    Lokalizacja: małopolskie/ Skawina

    Dodane: dzisiaj

    Key responsibilities developing and implementing pricing strategies based on local market analysis, competitive landscape, and business objectives within the Group; conducting market research and...

  • Młodszy specjalista ds. marketingu internetowego / Social Media

    Diabetyk24 Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Współtworzenie oraz realizacja strategii rozwoju w obszarze mediów społecznościowych. Tworzenie angażujących treści w wielu kanałach komunikacji (Instagram, YT, TT, FB, mailing, newsletter)....