Co musi umieć dobry kierownik marketingu?

kierownik marketingu

Sprawowanie kierownictwa w dziale marketingu nie jest łatwym zadaniem. Niezbędne jest dysponowanie odpowiednimi umiejętnościami miękkimi, dzięki którym możliwe będzie motywowanie pracowników oraz zarządzanie całym zespołem. Ponadto kierownik marketingu powinien stale wykazywać się kreatywnością i nieszablonowym myśleniem. Tylko wtedy istnieje pewność, że strategia marketingowa będzie realizowana przez zespół w sposób prawidłowy.

Każdy kierownik marketingu powinien przede wszystkim posiadać wykształcenie kierunkowe, które potwierdza jego kwalifikacje do zarządzania daną jednostką. Najczęściej funkcję tą piastują osoby, które ukończyły studia na kierunku marketing i zarządzanie. Oczywiście nie bez znaczenia pozostają studia podyplomowe, których profil dostosowany jest do charakteru danego działu. Tytułem przykładu, od osoby zarządzającej zespołem grafików niejednokrotnie wymaga się ukończenia kierunku związanego z reklamą cyfrową.

Najważniejsze jest jednak, aby kierownik marketingu dysponował odpowiednimi umiejętnościami miękkimi. Jedynie charyzmatyczny przywódca jest w stanie zmotywować zespół do działania oraz jednoznacznie określić cel, do jakiego dąży dana jednostka. Niezbędna jest również umiejętność delegowania pracy oraz sprawna komunikacja – zarówno z członkami zespołu, jak i ze zleceniodawcami.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Główny specjalista ds. marketingu i komunikacji

    PGE Ekoserwis S.A.

    Lokalizacja: śląskie/ Rybnik

    Dodane: dzisiaj

    Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za: Realizację działań z obszaru marketingu i komunikacji. Tworzenie i publikację treści reklamowych, PR, newsletterów, artykułów...

  • Główny specjalista ds. marketingu i komunikacji

    PGE Ekoserwis S.A.

    Lokalizacja: łódzkie/ Bełchatów

    Dodane: dzisiaj

    Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za: Realizację działań z obszaru marketingu i komunikacji. Tworzenie i publikację treści reklamowych, PR, newsletterów, artykułów...

  • Pricing Specialist [rekrutacja online]

    NOKIA

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Wrocław

    Dodane: dzisiaj

    Localization: Wrocław Customer Pricing Team in Wroclaw connects telecommunications with business. We structure Nokia’s offers commercially, to achieve short- and long-term objectives to increase...

  • Specjalista ds. Social Media

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Poszukujemy kreatywnej, samodzielnej i ciekawej świata osoby do pracy w Dziale Marketingu Cyfrowego. Jeśli jesteś zainteresowany, dołącz do nas! Do Twoich obowiązków będzie należeć: Udział...