Jakie błędy często popełnia kierownik marketingu?

kierownik marketingu praca błędy

Kierownik marketingu ma niełatwe zadanie, jakim jest kierowanie całym działem podległych mu ludzi. Pod wpływem presji czasu oraz nadmiaru obowiązków łatwo jest popełnić jakiś błąd, który może kierownika wiele kosztować. Czasem jednak pomyłki nie są aż tak bardzo zauważalne, ale mogą mieć niekorzystne skutki w przyszłości. Jakie błędy dział marketingu popełnia najczęściej, wdrażając strategię reklamową?

Pierwszym błędem, który pojawia się w działaniach, którymi zarządza kierownik marketingu, jest błąd polegający nam niedopasowaniu strategii marketingowej do indywidualnych potrzeb klientów. Personalizacja to bowiem współcześnie najlepsza droga dotarcia do klientów. Jeśli nastawiamy się na każdego, to tak naprawdę nasza reklama nie trafi do nikogo. Kierownik musi więc dbać o to, aby jego dział wiedział, do kogo kierowany jest produkt lub usługa oraz sprawdzał, czy tworzone treści w pełni odpowiadają założeniom.

Drugim błędem, który popełnia kierownik marketingu, szczególnie jeśli pracuje w małej firmie, jest błąd polegający na tym, że nie przeprowadza on dokładnych analiz działań, które wykonuje. O ile w korporacjach, różnorodne analizy to podstawa, w przypadku mniejszych działalności wiele osób decyduje się na działać na wyczucie. Taki sposób niestety nie pozwala porównywać efektów działań z różnych okresów między sobą, co utrudnia określenie, które strategie były najbardziej efektywne.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Młodszy Specjalista ds. Komunikacji i Promocji

    Eurocash S.A.

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Komorniki

    Dodane: dzisiaj

    DOŁĄCZ DO NASZEGO ZESPOŁU, JEŚLI: Posiadasz wykształcenie wyższe w obszarze marketingu, komunikacji w biznesie, zarządzaniu mediami lub Public Relations Uczestniczyłeś/-aś w tworzeniu...

  • Project Manager

    WIELTON S.A.

    Lokalizacja: łódzkie/ Wieluń

    Dodane: dzisiaj

    Twoje zadania: kompleksowe zarządzanie projektem, wypracowanie wspólnych standardów oraz zasad z zespołem projektowym (m.in. product development, R&D, jakość, sprzedaż, produkcja, planowanie...

  • Marketing Data Analyst

    JTI GBS

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Main areas of responsibility: Maintain and manage market performance reporting according to set standards: Monthly and quarterly updates analysis Share of Market / Source of Business / Competitor...

  • Internship in KYC Services Mass Market

    Nordea Bank Abp SA Oddział w Polsce

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: dzisiaj

    Would you like to gain professional experience working in international team? We are now looking for a Internship in KYC Operations Mass Market to support KYC department in efforts to prevent money...