Jakie błędy często popełnia kierownik marketingu?

kierownik marketingu praca błędy

Kierownik marketingu ma niełatwe zadanie, jakim jest kierowanie całym działem podległych mu ludzi. Pod wpływem presji czasu oraz nadmiaru obowiązków łatwo jest popełnić jakiś błąd, który może kierownika wiele kosztować. Czasem jednak pomyłki nie są aż tak bardzo zauważalne, ale mogą mieć niekorzystne skutki w przyszłości. Jakie błędy dział marketingu popełnia najczęściej, wdrażając strategię reklamową?

Pierwszym błędem, który pojawia się w działaniach, którymi zarządza kierownik marketingu, jest błąd polegający nam niedopasowaniu strategii marketingowej do indywidualnych potrzeb klientów. Personalizacja to bowiem współcześnie najlepsza droga dotarcia do klientów. Jeśli nastawiamy się na każdego, to tak naprawdę nasza reklama nie trafi do nikogo. Kierownik musi więc dbać o to, aby jego dział wiedział, do kogo kierowany jest produkt lub usługa oraz sprawdzał, czy tworzone treści w pełni odpowiadają założeniom.

Drugim błędem, który popełnia kierownik marketingu, szczególnie jeśli pracuje w małej firmie, jest błąd polegający na tym, że nie przeprowadza on dokładnych analiz działań, które wykonuje. O ile w korporacjach, różnorodne analizy to podstawa, w przypadku mniejszych działalności wiele osób decyduje się na działać na wyczucie. Taki sposób niestety nie pozwala porównywać efektów działań z różnych okresów między sobą, co utrudnia określenie, które strategie były najbardziej efektywne.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. SEO content

    Roca Polska Sp. z o.o.

    Lokalizacja: śląskie/ Gliwice

    Dodane: dzisiaj

    Jeżeli posiadasz: Do ś w iadczenie w Content marketingu, pisaniu treści SEO i przygotowywaniu materiałów marketingowych online, Mile w idziane do ś w iadczenie w branży...

  • Starszy specjalista ds. produktu e-commerce

    WAJNERT MEBLE sp. z o. o.

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Wrocław

    Dodane: dzisiaj

    Twój zakres obowiązków: Współudział w budowaniu portfolio produktowego i współtworzenie kategorii asortymentowych z dostawcami mebli Pozyskiwanie nowych dostawców do sklepu online...

  • Starszy specjalista ds. produktu e-commerce

    WAJNERT MEBLE sp. z o. o.

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Międzybórz

    Dodane: dzisiaj

    Twój zakres obowiązków: Współudział w budowaniu portfolio produktowego i współtworzenie kategorii asortymentowych z dostawcami mebli Pozyskiwanie nowych dostawców do sklepu online...

  • Specjalista do spraw komunikacji marketingowej

    Powiatowy Urząd Pracy w Kolbuszowej

    Lokalizacja: podkarpackie/ Nowa Wieś (pow. rzeszowski, gm. Trzebownisko), Nowa Wieś

    Dodane: wczoraj

    Umiejętność przygotowania materiałów i prowadzenia profili firmowych w social media (Youtube, Facebook)Podstawowe umiejętności redagowania treści (np. graficznych na strony www, do...