Jakie błędy często popełnia kierownik marketingu?

kierownik marketingu praca błędy

Kierownik marketingu ma niełatwe zadanie, jakim jest kierowanie całym działem podległych mu ludzi. Pod wpływem presji czasu oraz nadmiaru obowiązków łatwo jest popełnić jakiś błąd, który może kierownika wiele kosztować. Czasem jednak pomyłki nie są aż tak bardzo zauważalne, ale mogą mieć niekorzystne skutki w przyszłości. Jakie błędy dział marketingu popełnia najczęściej, wdrażając strategię reklamową?

Pierwszym błędem, który pojawia się w działaniach, którymi zarządza kierownik marketingu, jest błąd polegający nam niedopasowaniu strategii marketingowej do indywidualnych potrzeb klientów. Personalizacja to bowiem współcześnie najlepsza droga dotarcia do klientów. Jeśli nastawiamy się na każdego, to tak naprawdę nasza reklama nie trafi do nikogo. Kierownik musi więc dbać o to, aby jego dział wiedział, do kogo kierowany jest produkt lub usługa oraz sprawdzał, czy tworzone treści w pełni odpowiadają założeniom.

Drugim błędem, który popełnia kierownik marketingu, szczególnie jeśli pracuje w małej firmie, jest błąd polegający na tym, że nie przeprowadza on dokładnych analiz działań, które wykonuje. O ile w korporacjach, różnorodne analizy to podstawa, w przypadku mniejszych działalności wiele osób decyduje się na działać na wyczucie. Taki sposób niestety nie pozwala porównywać efektów działań z różnych okresów między sobą, co utrudnia określenie, które strategie były najbardziej efektywne.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Dekorator

    AGATA Spółka Akcyjna

    Lokalizacja: pomorskie/ Słupsk

    Dodane: wczoraj

    Do głównych zadań na tym stanowisku będzie należało: Dbanie i przygotowanie ekspozycji towarów w sklepie zgodnie ze standardami marki AGATA S.A.; Nadzór nad poprawną ekspozycją towarów;...

  • Store Visual Merchandiser

    C&A Polska Sp. z o.o.

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Wrocław, Bielany

    Dodane: wczoraj

    Twoje obowiązki w C&A Zapewnienie atrakcyjnej, wspierającej sprzedaż ekspozycji naszych produktów, przy zastosowaniu wytycznych VM, jak również uwzględnieniu własnych pomysłów Stylizacja...

  • Specjalista ds. wdrażania produktów z j. niemieckim

    Conrad Electronic Sp. z o.o.

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków, Prądnik Czerwony

    Dodane: wczoraj

    Szukamy osoby odpowiedzialnej za koordynację procesu wdrażania nowych produktów do naszego asortymentu w naszej platformie e-commerce. Główne zadania na tym stanowisku obejmują nadzorowanie...

  • Specjalista ds. Rozwoju Usług Finansowych

    Poczta Polska S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, ul. Rodziny Hiszpańskich 8

    Dodane: wczoraj

    Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę na cały etat, praca stacjonarna od poniedziałku do piątku Twoje zadania: zarządzanie przydzielonymi usługami finansowymi, w tym zagranicznymi transferami...