Praca w marketingu: wyobrażenia kontra rzeczywistość

praca w marketingu

Praca jako kierownik ds. marketingu to często marzenie wielu osób, które kończą studia, a nie czują się mocni w zawodach analitycznych. Wielu z nich wydaje się bowiem, że praca w tego typu dziale wymaga przede wszystkim kreatywności oraz humanistycznego patrzenia. W praktyce okazuje się często, że nie jest to prawda. Marketing to bardzo często wykresy, tabelki oraz statystyki. Jakich wyobrażeń o tym dziale nie powinni mieć studenci, którzy do nich aplikują?

Jeszcze nie tak dawno jednym z bardziej popularnych kierunków studiów był marketing i zarządzanie. Wiele osób, które zdecydowały się na tego typu studia, było jednak rozczarowanych tym, że wcale nie łatwo znaleźć po nich pracę. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że jest to dział, w którym szczególnie stawia się na doświadczenie oraz umiejętności praktyczne. Teoretyczna wiedza podawana na studiach często niewiele ma wspólnego z aktualnymi trendami w branży. Bardzo szybko bowiem zmienia się ona w związku z postępem technologicznym.

Osoby, które dążą do tego, żeby pracować jako kierownik marketingu, często już na etapie aplikacji popełniają błąd, przygotowując swoje CV oraz inne dokumenty w zbyt kreatywny sposób. Dokumenty te nie muszą być całkowicie klasyczne, jednak przesadzanie z elementami graficznymi może wywołać zupełnie odmienny efekt od zamierzonego. Nawet najciekawsze z nich nie przykryją bowiem braku wymaganego doświadczenia.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. sprzedaży i marketingu

    Enadis sp. z o.o.

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdynia

    Dodane: dzisiaj

    obsługa sprzedażowa klientów firmy, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z klientami i partnerami biznesowymi, współtworzenie wizerunku firmy, badanie potrzeb klientów, współpraca z prasą...

  • Specjalista ds. Marketingu

    Gram Sadeccy sp.j.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Płock

    Dodane: dzisiaj

    współpraca przy tworzeniu materiałów reklamowych zamieszczanie informacji tekstowych i graficznych na stronie internetowej i w aplikacji tworzenie projektów graficznych współpraca z firmami...

  • Specjalista ds. SEO content

    Roca Polska Sp. z o.o.

    Lokalizacja: śląskie/ Gliwice

    Dodane: dzisiaj

    Jeżeli posiadasz: Do ś w iadczenie w Content marketingu, pisaniu treści SEO i przygotowywaniu materiałów marketingowych online, Mile w idziane do ś w iadczenie w branży...

  • Starszy specjalista ds. produktu e-commerce

    WAJNERT MEBLE sp. z o. o.

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Wrocław

    Dodane: dzisiaj

    Twój zakres obowiązków: Współudział w budowaniu portfolio produktowego i współtworzenie kategorii asortymentowych z dostawcami mebli Pozyskiwanie nowych dostawców do sklepu online...