Praca w marketingu: wyobrażenia kontra rzeczywistość

praca w marketingu

Praca jako kierownik ds. marketingu to często marzenie wielu osób, które kończą studia, a nie czują się mocni w zawodach analitycznych. Wielu z nich wydaje się bowiem, że praca w tego typu dziale wymaga przede wszystkim kreatywności oraz humanistycznego patrzenia. W praktyce okazuje się często, że nie jest to prawda. Marketing to bardzo często wykresy, tabelki oraz statystyki. Jakich wyobrażeń o tym dziale nie powinni mieć studenci, którzy do nich aplikują?

Jeszcze nie tak dawno jednym z bardziej popularnych kierunków studiów był marketing i zarządzanie. Wiele osób, które zdecydowały się na tego typu studia, było jednak rozczarowanych tym, że wcale nie łatwo znaleźć po nich pracę. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że jest to dział, w którym szczególnie stawia się na doświadczenie oraz umiejętności praktyczne. Teoretyczna wiedza podawana na studiach często niewiele ma wspólnego z aktualnymi trendami w branży. Bardzo szybko bowiem zmienia się ona w związku z postępem technologicznym.

Osoby, które dążą do tego, żeby pracować jako kierownik marketingu, często już na etapie aplikacji popełniają błąd, przygotowując swoje CV oraz inne dokumenty w zbyt kreatywny sposób. Dokumenty te nie muszą być całkowicie klasyczne, jednak przesadzanie z elementami graficznymi może wywołać zupełnie odmienny efekt od zamierzonego. Nawet najciekawsze z nich nie przykryją bowiem braku wymaganego doświadczenia.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Junior Category Manager Cleaning

    ISS Facility Services Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Opis stanowiska: Opracowanie standardów i procedur dla Kategorii Cleaning Wybór i negocjacje warunków współpracy z obecnymi oraz nowymi dostawcami Budowanie i zarządzanie relacjami z...

  • Category Manager Fashion & Accessories

    Baltona SA

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

      Profil stanowiska:   Osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiedzialna będzie za zapewnienie optymalnej oferty w kategoriach modowych (Fashion & Accessories), odpowiadającej zmieniającym się...

  • Senior Brand Manager

    Orange Polska S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, Aleje Jerozolimskie 160

    Dodane: dzisiaj

    Rozwój i utrzymanie narzędzi i produktów w zakresie usług M2M oraz wypracowanie strategii dla dalszych rozwiązań, w tym: Zarządzanie taryfą telemetryczną Platforma zarządzania...

  • Kierownik obszaru sprzedaży OZE

    ELEMONT Sp. z o.o.

    Lokalizacja: śląskie/ Katowice

    Dodane: dzisiaj

      Zadania na stanowisku: Pozyskiwanie zapytań ofertowych w zakresie inwestycji w odnawialne źródła energii ( głównie farmy fotowoltaiczne ) w ramach współpracy B2B Aktywna sprzedaż usług...