Praca w marketingu: wyobrażenia kontra rzeczywistość

praca w marketingu

Praca jako kierownik ds. marketingu to często marzenie wielu osób, które kończą studia, a nie czują się mocni w zawodach analitycznych. Wielu z nich wydaje się bowiem, że praca w tego typu dziale wymaga przede wszystkim kreatywności oraz humanistycznego patrzenia. W praktyce okazuje się często, że nie jest to prawda. Marketing to bardzo często wykresy, tabelki oraz statystyki. Jakich wyobrażeń o tym dziale nie powinni mieć studenci, którzy do nich aplikują?

Jeszcze nie tak dawno jednym z bardziej popularnych kierunków studiów był marketing i zarządzanie. Wiele osób, które zdecydowały się na tego typu studia, było jednak rozczarowanych tym, że wcale nie łatwo znaleźć po nich pracę. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że jest to dział, w którym szczególnie stawia się na doświadczenie oraz umiejętności praktyczne. Teoretyczna wiedza podawana na studiach często niewiele ma wspólnego z aktualnymi trendami w branży. Bardzo szybko bowiem zmienia się ona w związku z postępem technologicznym.

Osoby, które dążą do tego, żeby pracować jako kierownik marketingu, często już na etapie aplikacji popełniają błąd, przygotowując swoje CV oraz inne dokumenty w zbyt kreatywny sposób. Dokumenty te nie muszą być całkowicie klasyczne, jednak przesadzanie z elementami graficznymi może wywołać zupełnie odmienny efekt od zamierzonego. Nawet najciekawsze z nich nie przykryją bowiem braku wymaganego doświadczenia.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Pracownik do obsługi social media

    Powiatowy Urząd Pracy w Żywcu

    Lokalizacja: śląskie/ Węgierska Górka

    Dodane: dzisiaj

    Zgodnie z załączonym do wniosku programem stażu Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie zawodowe, brak

  • Specjalista ds. Marketingu

    Action S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Zamienie (pow. piaseczyński, gm. Lesznowola)

    Dodane: dzisiaj

    OPIS STANOWISKA: Przygotowywanie akcji marketingowych i kampanii promocyjnych Realizacja wyznaczonych celów marketingowych współudział w tworzeniu i realizacji planów marketingowych dla...

  • Marketing Specialist

    BENHAUER Sp. z o.o. Sp.K.

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: dzisiaj

    Do Twoich obowiązków będzie należało: tworzenie strategii wdrożeń systemu SALESmanago dla czołowych europejskich sklepów internetowych, doradztwo klientom w zakresie korzystania z systemu...

  • Pracownik działu marketingu / Przedstawiciel handlowy B2B

    Fabryka Opakowań Foliowych ROSSOPLAST Spółka Jawna

    Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/ Lidzbark Warmiński

    Dodane: dzisiaj

    podtrzymywanie współpracy i wsparcie merytoryczne kontrahentów przygotowywanie ofert handlowych i raportów z wyjazdów służbowych negocjowanie warunków i zasad współpracy z klientami...