Praca w marketingu: wyobrażenia kontra rzeczywistość

praca w marketingu

Praca jako kierownik ds. marketingu to często marzenie wielu osób, które kończą studia, a nie czują się mocni w zawodach analitycznych. Wielu z nich wydaje się bowiem, że praca w tego typu dziale wymaga przede wszystkim kreatywności oraz humanistycznego patrzenia. W praktyce okazuje się często, że nie jest to prawda. Marketing to bardzo często wykresy, tabelki oraz statystyki. Jakich wyobrażeń o tym dziale nie powinni mieć studenci, którzy do nich aplikują?

Jeszcze nie tak dawno jednym z bardziej popularnych kierunków studiów był marketing i zarządzanie. Wiele osób, które zdecydowały się na tego typu studia, było jednak rozczarowanych tym, że wcale nie łatwo znaleźć po nich pracę. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że jest to dział, w którym szczególnie stawia się na doświadczenie oraz umiejętności praktyczne. Teoretyczna wiedza podawana na studiach często niewiele ma wspólnego z aktualnymi trendami w branży. Bardzo szybko bowiem zmienia się ona w związku z postępem technologicznym.

Osoby, które dążą do tego, żeby pracować jako kierownik marketingu, często już na etapie aplikacji popełniają błąd, przygotowując swoje CV oraz inne dokumenty w zbyt kreatywny sposób. Dokumenty te nie muszą być całkowicie klasyczne, jednak przesadzanie z elementami graficznymi może wywołać zupełnie odmienny efekt od zamierzonego. Nawet najciekawsze z nich nie przykryją bowiem braku wymaganego doświadczenia.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. projektów specjalnych

    Urząd Miejski Wrocławia

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Wrocław, Przejście Żelaźnicze 1

    Dodane: dzisiaj

    stanowisko do spraw projektów specjalnych Wydział Promocji Miasta i Turystyki Do Twoich głównych zadań na tym stanowisku będzie należało: realizacja projektów promujących Wrocław, w tym:...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Obsługi klienta i mediów społecznościowych

    Grupa Pascal

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Głogów

    Dodane: dzisiaj

    Redagowanie i publikowanie postów w social media Wykonywanie zdjęć na potrzeby social mediów Realizacja krótkich filmów Przygotowywanie i realizacja kampanii oraz materiałów reklamowych...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Obsługi klienta i mediów społecznościowych

    Grupa Pascal

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Redagowanie i publikowanie postów w social media Wykonywanie zdjęć na potrzeby social mediów Realizacja krótkich filmów Przygotowywanie i realizacja kampanii oraz materiałów reklamowych...

  • Junior Marketing Specialist

    ManpowerGroup

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Poznań

    Dodane: dzisiaj

    Zadania: Zarządzanie treścią i wsparcie sprzedaży online – codziennie masz wpływ na to, jak wygląda platforma sprzedażowa! Uporządkujesz oferty, zadbasz o ich poprawność i dostosujesz je...