Praca w marketingu: wyobrażenia kontra rzeczywistość

praca w marketingu

Praca jako kierownik ds. marketingu to często marzenie wielu osób, które kończą studia, a nie czują się mocni w zawodach analitycznych. Wielu z nich wydaje się bowiem, że praca w tego typu dziale wymaga przede wszystkim kreatywności oraz humanistycznego patrzenia. W praktyce okazuje się często, że nie jest to prawda. Marketing to bardzo często wykresy, tabelki oraz statystyki. Jakich wyobrażeń o tym dziale nie powinni mieć studenci, którzy do nich aplikują?

Jeszcze nie tak dawno jednym z bardziej popularnych kierunków studiów był marketing i zarządzanie. Wiele osób, które zdecydowały się na tego typu studia, było jednak rozczarowanych tym, że wcale nie łatwo znaleźć po nich pracę. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że jest to dział, w którym szczególnie stawia się na doświadczenie oraz umiejętności praktyczne. Teoretyczna wiedza podawana na studiach często niewiele ma wspólnego z aktualnymi trendami w branży. Bardzo szybko bowiem zmienia się ona w związku z postępem technologicznym.

Osoby, które dążą do tego, żeby pracować jako kierownik marketingu, często już na etapie aplikacji popełniają błąd, przygotowując swoje CV oraz inne dokumenty w zbyt kreatywny sposób. Dokumenty te nie muszą być całkowicie klasyczne, jednak przesadzanie z elementami graficznymi może wywołać zupełnie odmienny efekt od zamierzonego. Nawet najciekawsze z nich nie przykryją bowiem braku wymaganego doświadczenia.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Młodszy Specjalista ds. Relacji z Klientem

    Synevo Sp. z o.o.

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź, ul. Dąbrowskiego 204/208

    Dodane: dzisiaj

    Telefoniczna obsługa Klienta w branży medycznej; Obsługa wiadomości tekstowych z różnych kanałów komunikacji; Udzielanie Klientom informacji dotyczących oferowanych badań laboratoryjnych;...

  • Product Manager

    VECTRA S.A.

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdynia

    Dodane: dzisiaj

    Zadania: Stałe monitorowanie trendów rynkowych, działań konkurencji oraz postępu technologicznego mającego wpływ na rozwój produktów telefonicznych i usług głosowych, Definiowanie,...

  • Specjalista ds. Marketingu

    VECTRA S.A.

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdynia

    Dodane: dzisiaj

    Jakie będą twoje zadania? Tworzenie i zarządzanie akcjami komunikacji marketingowej kierowanymi do bazy klientów Grupy Vectra – od briefu, przez nadzór nad kreacjami, po raporty i...

  • Specjalista ds. rozwoju i wprowadzania produktów

    PRZEDSIĘBIORSTWO PSZCZELARSKIE TOMASZ ŁYSOŃ SP. Z O.O. SP. K.

    Lokalizacja: małopolskie/ Klecza Dolna

    Dodane: dzisiaj

    analizował(a) trendy rynkowe, potrzeby klientów oraz kroki konkurencji, rozwijał(a) grupy produktowe, poszerzał(a) ofertę produktową firmy, analizował(a) wyniki sprzedaże, brać udział w...