Praca w marketingu: wyobrażenia kontra rzeczywistość

praca w marketingu

Praca jako kierownik ds. marketingu to często marzenie wielu osób, które kończą studia, a nie czują się mocni w zawodach analitycznych. Wielu z nich wydaje się bowiem, że praca w tego typu dziale wymaga przede wszystkim kreatywności oraz humanistycznego patrzenia. W praktyce okazuje się często, że nie jest to prawda. Marketing to bardzo często wykresy, tabelki oraz statystyki. Jakich wyobrażeń o tym dziale nie powinni mieć studenci, którzy do nich aplikują?

Jeszcze nie tak dawno jednym z bardziej popularnych kierunków studiów był marketing i zarządzanie. Wiele osób, które zdecydowały się na tego typu studia, było jednak rozczarowanych tym, że wcale nie łatwo znaleźć po nich pracę. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że jest to dział, w którym szczególnie stawia się na doświadczenie oraz umiejętności praktyczne. Teoretyczna wiedza podawana na studiach często niewiele ma wspólnego z aktualnymi trendami w branży. Bardzo szybko bowiem zmienia się ona w związku z postępem technologicznym.

Osoby, które dążą do tego, żeby pracować jako kierownik marketingu, często już na etapie aplikacji popełniają błąd, przygotowując swoje CV oraz inne dokumenty w zbyt kreatywny sposób. Dokumenty te nie muszą być całkowicie klasyczne, jednak przesadzanie z elementami graficznymi może wywołać zupełnie odmienny efekt od zamierzonego. Nawet najciekawsze z nich nie przykryją bowiem braku wymaganego doświadczenia.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Content Creator - German Speaking

    Picodi

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: wczoraj

    Responsibilities creating promotions for German-speaking versions of picodi.com searching and maintaining contact with all biggest online shops cooperation with influencers from around the world...

  • Stażysta w Dziale Badań i Analiz Marketingowych

    Centrum Rozwoju Szkół Wyższych TEB Akademia sp. z o.o.

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Poznań

    Dodane: wczoraj

    Na czym polega praca? Przeprowadzasz analizy konkurencji i analizy benchmarkowe; Analizujesz dane marketingowe i sprzedażowe; Wspierasz automatyzacje procesów w dziale; Uczestniczysz w bieżących...

  • Dekorator - Sprzedawca

    SZACHOWNICA

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków - Pasaż Tesco

    Dodane: wczoraj

    Twoje zadania: Terminowe Wdrażanie instrukcji VM Dbanie o czystość i estetykę salonu Wykorzystywanie potencjału handlowego salonu Podejmowania szybkich i trafnych decyzji w zakresie ekspozycji...

  • Specjalista ds. Marketingu

    About You.PL Sp. z o.o.

    Lokalizacja: łódzkie/ Rogowiec

    Dodane: wczoraj

    Odpowiadać będziesz za: bieżącą obsługę sklepu internetowego, kontakty z klientami, obsługę reklamacji, kontrolę stanów magazynowych, współudział w planowaniu, wdrażaniu i ewaluacji...