Praca w marketingu: wyobrażenia kontra rzeczywistość

praca w marketingu

Praca jako kierownik ds. marketingu to często marzenie wielu osób, które kończą studia, a nie czują się mocni w zawodach analitycznych. Wielu z nich wydaje się bowiem, że praca w tego typu dziale wymaga przede wszystkim kreatywności oraz humanistycznego patrzenia. W praktyce okazuje się często, że nie jest to prawda. Marketing to bardzo często wykresy, tabelki oraz statystyki. Jakich wyobrażeń o tym dziale nie powinni mieć studenci, którzy do nich aplikują?

Jeszcze nie tak dawno jednym z bardziej popularnych kierunków studiów był marketing i zarządzanie. Wiele osób, które zdecydowały się na tego typu studia, było jednak rozczarowanych tym, że wcale nie łatwo znaleźć po nich pracę. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że jest to dział, w którym szczególnie stawia się na doświadczenie oraz umiejętności praktyczne. Teoretyczna wiedza podawana na studiach często niewiele ma wspólnego z aktualnymi trendami w branży. Bardzo szybko bowiem zmienia się ona w związku z postępem technologicznym.

Osoby, które dążą do tego, żeby pracować jako kierownik marketingu, często już na etapie aplikacji popełniają błąd, przygotowując swoje CV oraz inne dokumenty w zbyt kreatywny sposób. Dokumenty te nie muszą być całkowicie klasyczne, jednak przesadzanie z elementami graficznymi może wywołać zupełnie odmienny efekt od zamierzonego. Nawet najciekawsze z nich nie przykryją bowiem braku wymaganego doświadczenia.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Product Manager

    Moltton Poland

    Lokalizacja: śląskie/ Gliwice, Katowice, Tychy

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Zarządzanie całościowo produktem, od pomysłu do wdrożenia na rynek; Opracowywanie informacji technicznych i marketingowych dotyczących produktów; Przygotowywanie...

  • Performance Marketing Specialist

    CCC S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Co będziesz robić: obsługiwać kampanie performance na wybranych rynkach zagranicznych (w obszarze afiliacji, mailingów, reklamy display, native, push) we współpracy z kluczowymi wydawcami...

  • Kierownik Sprzedaży E-commerce [rekrutacja prowadzona online]

    Apteka Dr.Max

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Wrocław

    Dodane: dzisiaj

    W ostatnich latach rynek e-aptek dynamicznie się rozwijał, prognozy wskazują na kolejne bardzo dynamiczne wzrosty w kolejnych latach. W związku z dynamicznym rozwojem e-apteki drmax.pl...

  • Campaign Manager

    CCC S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Co będziesz robić: zarządzać zespołem Zaawansowanej Personalizacji i Zarządzania kampaniami odpowiadać za rozwój personalizowanych interakcji z Klientami CCC z jasnym określeniem ich...