Praca w marketingu: wyobrażenia kontra rzeczywistość

praca w marketingu

Praca jako kierownik ds. marketingu to często marzenie wielu osób, które kończą studia, a nie czują się mocni w zawodach analitycznych. Wielu z nich wydaje się bowiem, że praca w tego typu dziale wymaga przede wszystkim kreatywności oraz humanistycznego patrzenia. W praktyce okazuje się często, że nie jest to prawda. Marketing to bardzo często wykresy, tabelki oraz statystyki. Jakich wyobrażeń o tym dziale nie powinni mieć studenci, którzy do nich aplikują?

Jeszcze nie tak dawno jednym z bardziej popularnych kierunków studiów był marketing i zarządzanie. Wiele osób, które zdecydowały się na tego typu studia, było jednak rozczarowanych tym, że wcale nie łatwo znaleźć po nich pracę. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że jest to dział, w którym szczególnie stawia się na doświadczenie oraz umiejętności praktyczne. Teoretyczna wiedza podawana na studiach często niewiele ma wspólnego z aktualnymi trendami w branży. Bardzo szybko bowiem zmienia się ona w związku z postępem technologicznym.

Osoby, które dążą do tego, żeby pracować jako kierownik marketingu, często już na etapie aplikacji popełniają błąd, przygotowując swoje CV oraz inne dokumenty w zbyt kreatywny sposób. Dokumenty te nie muszą być całkowicie klasyczne, jednak przesadzanie z elementami graficznymi może wywołać zupełnie odmienny efekt od zamierzonego. Nawet najciekawsze z nich nie przykryją bowiem braku wymaganego doświadczenia.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. wdrożeń dostawców z j.niemieckim

    Conrad Electronic Sp. z o.o.

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków, Prądnik Czerwony

    Dodane: dzisiaj

    Your responsibilities: Product Onboarding for our own assortment of technical supplies Support and consultancy for our Suppliers regarding data requirements, technical processes and optimization of...

  • Creative Marketing Manager

    INSTYNKT CREATIVE GROUP

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Strategia i marketing: Tworzenie i realizacja strategii marketingowej marki. Opracowywanie i realizowanie rocznego planu działań marketingowych. Zapewnienie, że wygląd restauracji oraz inne...

  • Specjalista do spraw marketingu

    Powiatowy Urząd Pracy w Ustrzykach Dolnych

    Lokalizacja: podkarpackie/ Równia

    Dodane: dzisiaj

    według harmonogramu stażu Wymagania konieczne: Wykształcenie: zasadnicze zawodowe Wymagania inne:

  • Młodszy specjalista ds. marketingu

    Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu

    Lokalizacja: opolskie/ Nowa Wieś Mała

    Dodane: wczoraj

    wg wniosku Wymagania inne: