Jakie błędy często popełnia kierownik marketingu?

kierownik marketingu praca błędy

Kierownik marketingu ma niełatwe zadanie, jakim jest kierowanie całym działem podległych mu ludzi. Pod wpływem presji czasu oraz nadmiaru obowiązków łatwo jest popełnić jakiś błąd, który może kierownika wiele kosztować. Czasem jednak pomyłki nie są aż tak bardzo zauważalne, ale mogą mieć niekorzystne skutki w przyszłości. Jakie błędy dział marketingu popełnia najczęściej, wdrażając strategię reklamową?

Pierwszym błędem, który pojawia się w działaniach, którymi zarządza kierownik marketingu, jest błąd polegający nam niedopasowaniu strategii marketingowej do indywidualnych potrzeb klientów. Personalizacja to bowiem współcześnie najlepsza droga dotarcia do klientów. Jeśli nastawiamy się na każdego, to tak naprawdę nasza reklama nie trafi do nikogo. Kierownik musi więc dbać o to, aby jego dział wiedział, do kogo kierowany jest produkt lub usługa oraz sprawdzał, czy tworzone treści w pełni odpowiadają założeniom.

Drugim błędem, który popełnia kierownik marketingu, szczególnie jeśli pracuje w małej firmie, jest błąd polegający na tym, że nie przeprowadza on dokładnych analiz działań, które wykonuje. O ile w korporacjach, różnorodne analizy to podstawa, w przypadku mniejszych działalności wiele osób decyduje się na działać na wyczucie. Taki sposób niestety nie pozwala porównywać efektów działań z różnych okresów między sobą, co utrudnia określenie, które strategie były najbardziej efektywne.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. badań społecznych i marketingowych

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Prowadzenie badań opinii i satysfakcji użytkowników dworców Realizacja analiz UX oraz badań demograficznych i społecznych Badanie potrzeb pracowników oraz analizowanie zainteresowania nowymi...

  • Senior Brand Manager

    AIBY LLC sp z o o

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    What you will do: Craft and execute a comprehensive brand strategy to build and enhance AIBY’s global brand presence Create and implement a brand book to ensure a consistent tone of voice and...

  • Ekspert ds. Współpracy z Mediami

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Tworzenie treści do mediów społecznościowych spółki Wspieranie działań promocyjnych i informacyjnych Przygotowywanie komunikatów dotyczących kampanii marketingowych Udział w bieżących...

  • Telemarketer

    Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej

    Lokalizacja: małopolskie/ Jordanów

    Dodane: wczoraj

    Wykonywanie połączeń telefonicznych do stałych klientów, odbieranie telefonów, sporządzanie dokumentów do archiwum, dbanie o porządek, wysylka oraz odbiór przesyłek Wymagania konieczne:...