Jakie błędy często popełnia kierownik marketingu?

kierownik marketingu praca błędy

Kierownik marketingu ma niełatwe zadanie, jakim jest kierowanie całym działem podległych mu ludzi. Pod wpływem presji czasu oraz nadmiaru obowiązków łatwo jest popełnić jakiś błąd, który może kierownika wiele kosztować. Czasem jednak pomyłki nie są aż tak bardzo zauważalne, ale mogą mieć niekorzystne skutki w przyszłości. Jakie błędy dział marketingu popełnia najczęściej, wdrażając strategię reklamową?

Pierwszym błędem, który pojawia się w działaniach, którymi zarządza kierownik marketingu, jest błąd polegający nam niedopasowaniu strategii marketingowej do indywidualnych potrzeb klientów. Personalizacja to bowiem współcześnie najlepsza droga dotarcia do klientów. Jeśli nastawiamy się na każdego, to tak naprawdę nasza reklama nie trafi do nikogo. Kierownik musi więc dbać o to, aby jego dział wiedział, do kogo kierowany jest produkt lub usługa oraz sprawdzał, czy tworzone treści w pełni odpowiadają założeniom.

Drugim błędem, który popełnia kierownik marketingu, szczególnie jeśli pracuje w małej firmie, jest błąd polegający na tym, że nie przeprowadza on dokładnych analiz działań, które wykonuje. O ile w korporacjach, różnorodne analizy to podstawa, w przypadku mniejszych działalności wiele osób decyduje się na działać na wyczucie. Taki sposób niestety nie pozwala porównywać efektów działań z różnych okresów między sobą, co utrudnia określenie, które strategie były najbardziej efektywne.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. Handlu Internetowego

    BITMAT sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Radzymin, ul. Weteranów 271

    Dodane: dzisiaj

    Zadania Monitorowanie i analiza danych rynkowych. Rozwój sprzedaży na platformach sprzedażowych jak Amazon, eMAG, Ebay. Tworzenie i optymalizacja listingów produktów. Planowanie i realizacja...

  • Ekspert / Ekspertka w Wydziale Współpracy z Mediami

    Polskie Koleje Państwowe S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny(-a) za: Wsparcie w prowadzeniu profili spółki w Social Mediach Przygotowywanie komunikatów dot, akcji marketingowych Tworzenie contentu do Social Mediów...

  • Specjalista ds. Marketingu

    NEW APPROACH sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, ul. Ostrobramska 75c

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Planowanie i realizacja działań marketingowych w zgodzie z przyjętą strategią firmy Koordynowanie kampanii reklamowych i promocyjnych, zarówno w tradycyjnych, jak i...

  • Specjalista Produktowy Multiagencyjny

    GRUPA PZU

    Lokalizacja: podlaskie/ Białystok

    Dodane: dzisiaj

    Wsparcie Kierownika Sprzedaży w realizacji planów i zadań sprzedażowych Wdrażanie nowych produktów i przeprowadzanie akcji sprzedażowych Analizowanie rynku ubezpieczeniowego oraz monitoring...