Jak znaleźć najlepszego kandydata na kierownika marketingu?

kierownik marketingu rekrutacja

Praca kierownika marketingu może bardzo różnić się w zależności od oczekiwań firmy, w której szuka zatrudnienia. Jej zakres wynika w dużej mierze z wielkości firmy oraz poziomu rozwinięcia działań contentowych dotyczących marek firmy. Zupełnie inaczej bowiem wygląda sytuacja, w której kierownik marketingu musi od początku budować dział marketingowy, a zupełnie inaczej kiedy przychodzi do firmy o bardzo długiej historii z jasno określoną strategią w tym zakresie.

Czym więc powinien kierować się rekruter, kiedy szuka odpowiedniej osoby na takie stanowisko?

Przede wszystkim rekruter musi brać pod uwagę sytuację firmy, o której wspomnieliśmy wyżej. Jeśli jest to firma bez jasno określonej strategii, może okazać się, że lepszym nabytkiem będzie ktoś, kto ma duże doświadczenie w działaniach marketingowych. Będzie mu bowiem łatwiej zbudować od zera cały dział oraz opracować długofalową strategię jego działania. W sytuacji, w której pozycja działu jest już unormowana, powinien poradzić sobie również mniej doświadczony menadżer. Może on wnieść do firmy również wiele ciekawych, nowoczesnych rozwiązań, których poprzedni kierownik nie wdrażał.

Rekruter, który przyjmuje kierownika marketingu, musi więc dobrze zapoznać się ze sposobem działania działu. Dzięki temu będzie w stanie przekazać kandydatom, jakie wyzwania czekają na nich w nowej pracy. Łatwiej mu też będzie określić, jakiego kierownika potrzebuje dział.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. wsparcia promocji i analiz sprzedaży

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Współtworzenie materiałów promocyjnych pod kątem oferty handlowej Analiza wyników zakończonych akcji marketingowych Udział w planowaniu promocji dla nowych lokalizacji Koordynowanie...

  • Specjalista ds. marketingu

    ADN Akademia

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Obowiązki: Tworzenie materiałów informacyjnych na potrzeby komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej Przygotowywanie projektów graficznych Aktualizacja treści na stronie internetowej firmy oraz...

  • Specjalista ds. analiz sprzedaży

    FORTACO JL Sp. z o.o.

    Lokalizacja: lubelskie/ Janów Lubelski

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Gromadzenie i analiza danych potrzebnych do oceny rentowności sprzedaży; Analiza struktury kosztów wytworzenia w odniesieniu do cen sprzedaży; Wykonywanie benchmarków oraz...

  • Manager ds. Relacji z Klientami

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdańsk

    Dodane: dzisiaj

    Reprezentowanie standardów najwyższej jakości obsługi klientów oddziału banku Motywowanie zespołów do tworzenia kultury skoncentrowanej na klientach Nadzór nad procesami oddziałowymi, w tym...