Co robi dział, którym kieruje kierownik marketingu?

marketing

Kierownik marketingu codziennie stoi przed wieloma wyzwaniami, które przychodzą do niego po pierwsze od strony zespołu, po drugie od strony kierownictwa, a po trzecie od klientów. Musi on odpowiednio koordynować swoją pracę, aby pogodzić często sprzeczne ze sobą oczekiwania wielu stron. Może się wydawać, że kierownik marketingu robi dosłownie wszystko, ale to nie do końca prawda. Ogromnym wsparciem jest bowiem dla niego cały dział. Czym się wspólnie zajmują?

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, zajmuje się wszelkimi zadaniami, które mają na celu promocję marki. Wspierają kampanie sprzedażowe poprzez analizowanie potrzeb klientów docelowych, znajdowanie sposobów na to, jak te potrzeby spełnić oraz wdrażanie wykreowanych strategii w życie. Praca działu marketingu jest bardzo różnorodna, dlatego na stałe zatrudnieni są w nim zarówno osoby bardziej kreatywne, jak i te myślące bardziej analitycznie.

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, powinien mieć jasno sprecyzowane cele swojego działania, aby skutecznie realizować założone zadania. Najogólniej można powiedzieć, że najważniejszym celem marketingowców jest zwiększenie sprzedaży. Nie zawsze jednak realizuje to bezpośrednio poprzez kampanie sprzedażowe. Cele działu są również bardziej długoterminowe, a polegają na budowaniu pozytywnego wizerunku marki.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Arrow Project Operations Lead

    ManpowerGroup

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Key Responsibilities: Maintain the funnel of Project Arrow accounts to be always UpToDate and accurate Coordinate with account managers on help-needed tasks to support execution in non-Product or...

  • Specjalista ds. produktu w Dziale E-commerce

    AGATA Spółka Akcyjna

    Lokalizacja: śląskie/ Katowice

    Dodane: dzisiaj

    Twój zakres obowiązków Analiza oferty online w kategorii akcesoriów i dekoracji na stronie agatameble.pl; Optymalizacja oferty produktowej pod kątem sprzedaży e-commerce we współpracy z...

  • Specjalista ds. PR i mediów społecznościowych

    Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito Sp. z o.o.

    Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/ Toruń

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Wdrażanie strategii PR i marketingowej. Budowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych (prowadzenie profili). Przygotowanie i dystrybucja treści publikowanych w sieci...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Marketingu

    MEDIKAR

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Wdrażanie i nadzorowanie realizacji planów marketingowych Planowanie i realizacja kampanii reklamowych w mediach Opracowywanie materiałów promocyjnych Kształtowanie wizerunku firmy w mediach i...