Co robi dział, którym kieruje kierownik marketingu?

marketing

Kierownik marketingu codziennie stoi przed wieloma wyzwaniami, które przychodzą do niego po pierwsze od strony zespołu, po drugie od strony kierownictwa, a po trzecie od klientów. Musi on odpowiednio koordynować swoją pracę, aby pogodzić często sprzeczne ze sobą oczekiwania wielu stron. Może się wydawać, że kierownik marketingu robi dosłownie wszystko, ale to nie do końca prawda. Ogromnym wsparciem jest bowiem dla niego cały dział. Czym się wspólnie zajmują?

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, zajmuje się wszelkimi zadaniami, które mają na celu promocję marki. Wspierają kampanie sprzedażowe poprzez analizowanie potrzeb klientów docelowych, znajdowanie sposobów na to, jak te potrzeby spełnić oraz wdrażanie wykreowanych strategii w życie. Praca działu marketingu jest bardzo różnorodna, dlatego na stałe zatrudnieni są w nim zarówno osoby bardziej kreatywne, jak i te myślące bardziej analitycznie.

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, powinien mieć jasno sprecyzowane cele swojego działania, aby skutecznie realizować założone zadania. Najogólniej można powiedzieć, że najważniejszym celem marketingowców jest zwiększenie sprzedaży. Nie zawsze jednak realizuje to bezpośrednio poprzez kampanie sprzedażowe. Cele działu są również bardziej długoterminowe, a polegają na budowaniu pozytywnego wizerunku marki.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. badań społecznych i marketingowych

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Prowadzenie badań opinii i satysfakcji użytkowników dworców Realizacja analiz UX oraz badań demograficznych i społecznych Badanie potrzeb pracowników oraz analizowanie zainteresowania nowymi...

  • Senior Brand Manager

    AIBY LLC sp z o o

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    What you will do: Craft and execute a comprehensive brand strategy to build and enhance AIBY’s global brand presence Create and implement a brand book to ensure a consistent tone of voice and...

  • Ekspert ds. Współpracy z Mediami

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Tworzenie treści do mediów społecznościowych spółki Wspieranie działań promocyjnych i informacyjnych Przygotowywanie komunikatów dotyczących kampanii marketingowych Udział w bieżących...

  • Telemarketer

    Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej

    Lokalizacja: małopolskie/ Jordanów

    Dodane: wczoraj

    Wykonywanie połączeń telefonicznych do stałych klientów, odbieranie telefonów, sporządzanie dokumentów do archiwum, dbanie o porządek, wysylka oraz odbiór przesyłek Wymagania konieczne:...