Co robi dział, którym kieruje kierownik marketingu?

marketing

Kierownik marketingu codziennie stoi przed wieloma wyzwaniami, które przychodzą do niego po pierwsze od strony zespołu, po drugie od strony kierownictwa, a po trzecie od klientów. Musi on odpowiednio koordynować swoją pracę, aby pogodzić często sprzeczne ze sobą oczekiwania wielu stron. Może się wydawać, że kierownik marketingu robi dosłownie wszystko, ale to nie do końca prawda. Ogromnym wsparciem jest bowiem dla niego cały dział. Czym się wspólnie zajmują?

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, zajmuje się wszelkimi zadaniami, które mają na celu promocję marki. Wspierają kampanie sprzedażowe poprzez analizowanie potrzeb klientów docelowych, znajdowanie sposobów na to, jak te potrzeby spełnić oraz wdrażanie wykreowanych strategii w życie. Praca działu marketingu jest bardzo różnorodna, dlatego na stałe zatrudnieni są w nim zarówno osoby bardziej kreatywne, jak i te myślące bardziej analitycznie.

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, powinien mieć jasno sprecyzowane cele swojego działania, aby skutecznie realizować założone zadania. Najogólniej można powiedzieć, że najważniejszym celem marketingowców jest zwiększenie sprzedaży. Nie zawsze jednak realizuje to bezpośrednio poprzez kampanie sprzedażowe. Cele działu są również bardziej długoterminowe, a polegają na budowaniu pozytywnego wizerunku marki.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. Marketingu

    NEW APPROACH sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, ul. Ostrobramska 75c

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Planowanie i realizacja działań marketingowych w zgodzie z przyjętą strategią firmy Koordynowanie kampanii reklamowych i promocyjnych, zarówno w tradycyjnych, jak i...

  • Specjalista Produktowy Multiagencyjny

    GRUPA PZU

    Lokalizacja: podlaskie/ Białystok

    Dodane: dzisiaj

    Wsparcie Kierownika Sprzedaży w realizacji planów i zadań sprzedażowych Wdrażanie nowych produktów i przeprowadzanie akcji sprzedażowych Analizowanie rynku ubezpieczeniowego oraz monitoring...

  • E-commerce Product Specialist

    STEGU Sp. z o.o.

    Lokalizacja: opolskie/ Jełowa

    Dodane: dzisiaj

    Zadania: Tworzenie i publikowanie ofert produktów na platformach (własny e-commerce oraz marketplace) Dodawanie zdjęć, kodów EAN i parametrów zgodnych z wymaganiami danej platformy Łączenie...

  • Brand Manager

    Bakoma Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Koprki

    Dodane: dzisiaj

    ZADANIA: Udział w planowaniu i realizacja strategii marketingowej dla powierzonej marki/marek. Szukanie i identyfikowanie możliwych stref rozwoju powierzonej marki/marek, w tym praca nad rozwojem...