Co robi dział, którym kieruje kierownik marketingu?

marketing

Kierownik marketingu codziennie stoi przed wieloma wyzwaniami, które przychodzą do niego po pierwsze od strony zespołu, po drugie od strony kierownictwa, a po trzecie od klientów. Musi on odpowiednio koordynować swoją pracę, aby pogodzić często sprzeczne ze sobą oczekiwania wielu stron. Może się wydawać, że kierownik marketingu robi dosłownie wszystko, ale to nie do końca prawda. Ogromnym wsparciem jest bowiem dla niego cały dział. Czym się wspólnie zajmują?

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, zajmuje się wszelkimi zadaniami, które mają na celu promocję marki. Wspierają kampanie sprzedażowe poprzez analizowanie potrzeb klientów docelowych, znajdowanie sposobów na to, jak te potrzeby spełnić oraz wdrażanie wykreowanych strategii w życie. Praca działu marketingu jest bardzo różnorodna, dlatego na stałe zatrudnieni są w nim zarówno osoby bardziej kreatywne, jak i te myślące bardziej analitycznie.

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, powinien mieć jasno sprecyzowane cele swojego działania, aby skutecznie realizować założone zadania. Najogólniej można powiedzieć, że najważniejszym celem marketingowców jest zwiększenie sprzedaży. Nie zawsze jednak realizuje to bezpośrednio poprzez kampanie sprzedażowe. Cele działu są również bardziej długoterminowe, a polegają na budowaniu pozytywnego wizerunku marki.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Inspektor ds. organziacji imprez

    Powiatowy Urząd Pracy w Świnoujściu

    Lokalizacja: zachodniopomorskie/ Świnoujście

    Dodane: dzisiaj

    - Organizacja i koorydacja wydarzeń kulturalnych, artystycznych i edukacyjnych.- Określanie potrzeb technicznych i finansowych dla realizacji imprez.- Monitorowanie harmonogramów i dbałość o...

  • Product manager - rozwój produktów klientów korporacyjnych

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Inicjowanie zmian i opracowywanie oferty kredytowej dla klientów korporacyjnych (przychody > 15 mln zł) Analiza ofert produktowych konkurencyjnych banków Automatyzacja, digitalizacja i...

  • Product Manager ds. produktów skarbowych

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Wdrażanie nowych i rozwijanie istniejących produktów skarbowych poprzez kreowanie procesów transakcyjnych front-to-back Opracowywanie dokumentacji związanej z produktami skarbowymi i...

  • Specjalista do spraw marketingu

    Powiatowy Urząd Pracy w Malborku

    Lokalizacja: pomorskie/ Malbork

    Dodane: dzisiaj

    obsługa klientów kluczowych dla firmy Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie ogólnokształcące Wymagania inne: doświadczenie w pracy z klientem, j. angielski poziom podstawowy,