Jak znaleźć najlepszego kandydata na kierownika marketingu?

kierownik marketingu rekrutacja

Praca kierownika marketingu może bardzo różnić się w zależności od oczekiwań firmy, w której szuka zatrudnienia. Jej zakres wynika w dużej mierze z wielkości firmy oraz poziomu rozwinięcia działań contentowych dotyczących marek firmy. Zupełnie inaczej bowiem wygląda sytuacja, w której kierownik marketingu musi od początku budować dział marketingowy, a zupełnie inaczej kiedy przychodzi do firmy o bardzo długiej historii z jasno określoną strategią w tym zakresie.

Czym więc powinien kierować się rekruter, kiedy szuka odpowiedniej osoby na takie stanowisko?

Przede wszystkim rekruter musi brać pod uwagę sytuację firmy, o której wspomnieliśmy wyżej. Jeśli jest to firma bez jasno określonej strategii, może okazać się, że lepszym nabytkiem będzie ktoś, kto ma duże doświadczenie w działaniach marketingowych. Będzie mu bowiem łatwiej zbudować od zera cały dział oraz opracować długofalową strategię jego działania. W sytuacji, w której pozycja działu jest już unormowana, powinien poradzić sobie również mniej doświadczony menadżer. Może on wnieść do firmy również wiele ciekawych, nowoczesnych rozwiązań, których poprzedni kierownik nie wdrażał.

Rekruter, który przyjmuje kierownika marketingu, musi więc dobrze zapoznać się ze sposobem działania działu. Dzięki temu będzie w stanie przekazać kandydatom, jakie wyzwania czekają na nich w nowej pracy. Łatwiej mu też będzie określić, jakiego kierownika potrzebuje dział.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. Marketingu

    NEW APPROACH sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, ul. Ostrobramska 75c

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Planowanie i realizacja działań marketingowych w zgodzie z przyjętą strategią firmy Koordynowanie kampanii reklamowych i promocyjnych, zarówno w tradycyjnych, jak i...

  • Specjalista Produktowy Multiagencyjny

    GRUPA PZU

    Lokalizacja: podlaskie/ Białystok

    Dodane: dzisiaj

    Wsparcie Kierownika Sprzedaży w realizacji planów i zadań sprzedażowych Wdrażanie nowych produktów i przeprowadzanie akcji sprzedażowych Analizowanie rynku ubezpieczeniowego oraz monitoring...

  • E-commerce Product Specialist

    STEGU Sp. z o.o.

    Lokalizacja: opolskie/ Jełowa

    Dodane: dzisiaj

    Zadania: Tworzenie i publikowanie ofert produktów na platformach (własny e-commerce oraz marketplace) Dodawanie zdjęć, kodów EAN i parametrów zgodnych z wymaganiami danej platformy Łączenie...

  • Brand Manager

    Bakoma Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Koprki

    Dodane: dzisiaj

    ZADANIA: Udział w planowaniu i realizacja strategii marketingowej dla powierzonej marki/marek. Szukanie i identyfikowanie możliwych stref rozwoju powierzonej marki/marek, w tym praca nad rozwojem...