Jak znaleźć najlepszego kandydata na kierownika marketingu?

kierownik marketingu rekrutacja

Praca kierownika marketingu może bardzo różnić się w zależności od oczekiwań firmy, w której szuka zatrudnienia. Jej zakres wynika w dużej mierze z wielkości firmy oraz poziomu rozwinięcia działań contentowych dotyczących marek firmy. Zupełnie inaczej bowiem wygląda sytuacja, w której kierownik marketingu musi od początku budować dział marketingowy, a zupełnie inaczej kiedy przychodzi do firmy o bardzo długiej historii z jasno określoną strategią w tym zakresie.

Czym więc powinien kierować się rekruter, kiedy szuka odpowiedniej osoby na takie stanowisko?

Przede wszystkim rekruter musi brać pod uwagę sytuację firmy, o której wspomnieliśmy wyżej. Jeśli jest to firma bez jasno określonej strategii, może okazać się, że lepszym nabytkiem będzie ktoś, kto ma duże doświadczenie w działaniach marketingowych. Będzie mu bowiem łatwiej zbudować od zera cały dział oraz opracować długofalową strategię jego działania. W sytuacji, w której pozycja działu jest już unormowana, powinien poradzić sobie również mniej doświadczony menadżer. Może on wnieść do firmy również wiele ciekawych, nowoczesnych rozwiązań, których poprzedni kierownik nie wdrażał.

Rekruter, który przyjmuje kierownika marketingu, musi więc dobrze zapoznać się ze sposobem działania działu. Dzięki temu będzie w stanie przekazać kandydatom, jakie wyzwania czekają na nich w nowej pracy. Łatwiej mu też będzie określić, jakiego kierownika potrzebuje dział.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Inżynier Jakości Klienta

    Aptiv

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdańsk, Ul. Nowatorów 20

    Dodane: dzisiaj

    Miejsce pracy: Gdańsk, ul. Nowatorów 20 Będziesz odpowiadać za: Terminową obsługę zgłoszeń i reklamacji powierzonego klienta; Codzienny przegląd portali klienta (b2b) i kaskadowanie...

  • Stażysta / Stażystka w Dziale E-Commerce

    VRG S.A.

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: dzisiaj

    Jesteś studentem/ studentką i interesujesz się modą? Chciałbyś/ chciałabyś poszerzyć swoją wiedzę i sprawdzić się w pracy dla znanej marki? Mamy dla Ciebie ciekawą propozycję! Już...

  • Specjalista ds. Marketingu

    Gram Sadeccy sp.j.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Płock

    Dodane: dzisiaj

    współpraca przy tworzeniu materiałów reklamowych zamieszczanie informacji tekstowych i graficznych na stronie internetowej i w aplikacji tworzenie projektów graficznych współpraca z firmami...

  • Starszy specjalista ds. produktu e-commerce

    WAJNERT MEBLE sp. z o. o.

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Międzybórz

    Dodane: dzisiaj

    Twój zakres obowiązków: Współudział w budowaniu portfolio produktowego i współtworzenie kategorii asortymentowych z dostawcami mebli Pozyskiwanie nowych dostawców do sklepu online...