Jak kierownik marketingu dba o marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem?

kierownik marketingu

Kierownik marketingu nie jest częścią zarządu firmy oraz nie pracuje w działach finansowych. Można więc mieć mylne przekonanie, że nie ma on zbyt dużego wpływu na strategię działania całej firmy. Nie jest to jednak prawda. Sposób, w jaki zarządza przedsiębiorstwem, z punktu widzenia marketingu, ma ogromny wpływ na to, jak firma postrzegana jest przez kontrahentów oraz klientów.

O czym więc musi pamiętać, opracowując strategię marketingową przedsiębiorstwa?

Kierownik marketingu powinien zadbać o wiele aspektów, które składają się na budowanie marki. Zarządza on obszarem produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji. W zależności od struktury w firmie, może mieć większy lub mniejszy wpływ na podejmowanie ostatecznych decyzji. Jego rolą jest jednak zdecydowanie opracowanie odpowiedniej strategii, która jest ewentualnie przedstawiana osobom decyzyjnym zaangażowanym w cały projekt.

W swojej codziennej pracy kierownik marketingu powinien brać pod uwagę wskazówki dostarczane przez analityków. Skoordynowanie tych obszarów powoduje, że kierownik może podejmować dużo trafniejsze decyzje. Wbrew przekonaniu wielu osób, marketing nie polega bowiem wyłącznie na wymyślaniu coraz kreatywniejszych sposobów promocji. Jest to zbiór kompleksowych rozwiązań, które mają kształtować sposób patrzenia na markę na rynku. Rolą kierownika marketingu jest opracowanie planu tych rozwiązań oraz wdrożenie ich w życie.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. badań społecznych i marketingowych

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Prowadzenie badań opinii i satysfakcji użytkowników dworców Realizacja analiz UX oraz badań demograficznych i społecznych Badanie potrzeb pracowników oraz analizowanie zainteresowania nowymi...

  • Senior Brand Manager

    AIBY LLC sp z o o

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    What you will do: Craft and execute a comprehensive brand strategy to build and enhance AIBY’s global brand presence Create and implement a brand book to ensure a consistent tone of voice and...

  • Ekspert ds. Współpracy z Mediami

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Tworzenie treści do mediów społecznościowych spółki Wspieranie działań promocyjnych i informacyjnych Przygotowywanie komunikatów dotyczących kampanii marketingowych Udział w bieżących...

  • Telemarketer

    Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej

    Lokalizacja: małopolskie/ Jordanów

    Dodane: wczoraj

    Wykonywanie połączeń telefonicznych do stałych klientów, odbieranie telefonów, sporządzanie dokumentów do archiwum, dbanie o porządek, wysylka oraz odbiór przesyłek Wymagania konieczne:...