Jak kierownik marketingu ma się dogadać z kierownikiem sprzedaży?

współpracownicy

Kierownik marketingu oraz kierownik sprzedaży mają ten sam cel. Skutecznie przekonać klientów do zakupu produktów lub usług. Rzeczywistość pokazuje jednak, że czasem nie jest im łatwo się dogadać. Wynika to z wielu przyczyn, jednak największą jest inne spojrzenie na to samo zagadnienie. Brak porozumienia ma jednak niekorzystny wpływ na wyniki sprzedażowe.

Dlaczego tym działom trudno się dogadać i jak można to zmienić?

Kierownik marketingu zwykle patrzy na produkt w długim okresie. Jego cele są długofalowe, bowiem strategia marketingowa ma nie tylko sprzedawać tu i teraz, ale również wpływać na budowanie wizerunku marki przez długie lata. Kierownik sprzedaży myśli natomiast w krótszym przedziale czasowym. Postrzega on bowiem produkt jako coś, co trzeba sprzedać jak najszybciej. Stąd często wymusza na dziale marketingu przyspieszenie działań. Kierownik sprzedaży patrzy również inaczej na klienta. Postrzega go dużo bardziej jednostkowo, w czasie kiedy kierownik marketingu myśli o personie, czyli pewnym typie klienta, ale nie konkretnej osobie.

Co w takim razie zrobić, skoro kierownicy Ci patrzą na te same rzeczy w zupełnie inny sposób? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia integracja tych zespołów. Kierownicy działów powinni uczyć się od siebie nawzajem i spróbować zrozumieć odmienności w patrzeniu na produkty. To zmniejsza ryzyko nieporozumień oraz motywuje do współpracy.

Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Technik ds. Otwarć Sklepów

    Super ZOO Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    przygotowanie sklepu do otwarcia zgodnie z listą kontrolną Standardów Marki układanie ekspozycji zgodnie z przygotowanym layout`em współpraca z załogą sklepu w zakresie przygotowania...

  • Specjalista ds. Webmerchandisingu

    Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Jeżeli: Posiadasz doświadczenie w pracy na stanowisku specjalisty ds. stron internetowych lub koordynatora strony internetowej; Bardzo dobrze znasz pakiet narzędzi Google Workspace; Jesteś...

  • News Analyst with German

    COGNIZANT TECHNOLOGY SOLUTIONS POLAND SP Z O O

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdańsk

    Dodane: dzisiaj

    At Cognizant, we are dedicated to helping the worlds leading companies build stronger businesses - helping them go from doing digital to being digital. In Poland, our offices are located in Gdańsk,...

  • US Content Lead 

    Thomson Reuters

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdańsk

    Dodane: dzisiaj

    About the Role The Content Lead is responsible for ongoing maintenance as well as overseeing a highly effective tax research and content function that delivers accurate and timely content...