Jak kierownik marketingu ma się dogadać z kierownikiem sprzedaży?

współpracownicy

Kierownik marketingu oraz kierownik sprzedaży mają ten sam cel. Skutecznie przekonać klientów do zakupu produktów lub usług. Rzeczywistość pokazuje jednak, że czasem nie jest im łatwo się dogadać. Wynika to z wielu przyczyn, jednak największą jest inne spojrzenie na to samo zagadnienie. Brak porozumienia ma jednak niekorzystny wpływ na wyniki sprzedażowe.

Dlaczego tym działom trudno się dogadać i jak można to zmienić?

Kierownik marketingu zwykle patrzy na produkt w długim okresie. Jego cele są długofalowe, bowiem strategia marketingowa ma nie tylko sprzedawać tu i teraz, ale również wpływać na budowanie wizerunku marki przez długie lata. Kierownik sprzedaży myśli natomiast w krótszym przedziale czasowym. Postrzega on bowiem produkt jako coś, co trzeba sprzedać jak najszybciej. Stąd często wymusza na dziale marketingu przyspieszenie działań. Kierownik sprzedaży patrzy również inaczej na klienta. Postrzega go dużo bardziej jednostkowo, w czasie kiedy kierownik marketingu myśli o personie, czyli pewnym typie klienta, ale nie konkretnej osobie.

Co w takim razie zrobić, skoro kierownicy Ci patrzą na te same rzeczy w zupełnie inny sposób? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia integracja tych zespołów. Kierownicy działów powinni uczyć się od siebie nawzajem i spróbować zrozumieć odmienności w patrzeniu na produkty. To zmniejsza ryzyko nieporozumień oraz motywuje do współpracy.

Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds reklamy i marketingu

    Grodzki Urząd Pracy w Krakowie

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: wczoraj

    Stworzenie prezentacji wszystkich usług świadczonych przez grupę firm zgodnie z zapotrzebowaniem organizacji, Stworzenie strategii rozwoju sprzedaży, rozpoznawalności marki i strategii rozwoju...

  • Przedstawiciel marketingu

    Powiatowy Urząd Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim

    Lokalizacja: świętokrzyskie/ Ostrowiec Świętokrzyski

    Dodane: wczoraj

    Przedstawiciel marketingu Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat) Wymagania inne: Wykształcenie wyższe chemiczne lub ceramiczne, odpowiedzialność, chęć do pracy,...

  • Specjalista do spraw marketingu internetowego

    Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie

    Lokalizacja: śląskie/ Będzin

    Dodane: wczoraj

    Szkolenie BHP, ppoż., szkolenie stanowiskowe, czynny udział w rozwoju portali internetowych, przeprowadzanie akcji marketingowych. Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie ogólnokształcące...

  • Technik organizacji reklamy

    Powiatowy Urząd Pracy w Kłobucku

    Lokalizacja: śląskie/ Kłobuck

    Dodane: wczoraj

    praca biurowa Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie ogólnokształcące Wymagania inne: