Jak kierownik marketingu ma się dogadać z kierownikiem sprzedaży?

współpracownicy

Kierownik marketingu oraz kierownik sprzedaży mają ten sam cel. Skutecznie przekonać klientów do zakupu produktów lub usług. Rzeczywistość pokazuje jednak, że czasem nie jest im łatwo się dogadać. Wynika to z wielu przyczyn, jednak największą jest inne spojrzenie na to samo zagadnienie. Brak porozumienia ma jednak niekorzystny wpływ na wyniki sprzedażowe.

Dlaczego tym działom trudno się dogadać i jak można to zmienić?

Kierownik marketingu zwykle patrzy na produkt w długim okresie. Jego cele są długofalowe, bowiem strategia marketingowa ma nie tylko sprzedawać tu i teraz, ale również wpływać na budowanie wizerunku marki przez długie lata. Kierownik sprzedaży myśli natomiast w krótszym przedziale czasowym. Postrzega on bowiem produkt jako coś, co trzeba sprzedać jak najszybciej. Stąd często wymusza na dziale marketingu przyspieszenie działań. Kierownik sprzedaży patrzy również inaczej na klienta. Postrzega go dużo bardziej jednostkowo, w czasie kiedy kierownik marketingu myśli o personie, czyli pewnym typie klienta, ale nie konkretnej osobie.

Co w takim razie zrobić, skoro kierownicy Ci patrzą na te same rzeczy w zupełnie inny sposób? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia integracja tych zespołów. Kierownicy działów powinni uczyć się od siebie nawzajem i spróbować zrozumieć odmienności w patrzeniu na produkty. To zmniejsza ryzyko nieporozumień oraz motywuje do współpracy.

Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Telemarketer

    Private Corporate Consulting Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Pcc Poland to rodzinna firma, która od samego początku, mimo nieustannego rozwoju, cały czas opiera się na wartościach takich jak m.in. uczciwość, jakość, praktyka i entuzjazm. Ważne jest...

  • Web Content Reviewer with German

    COGNIZANT TECHNOLOGY SOLUTIONS POLAND SP Z O O

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: dzisiaj

    Can you see yourself working for one of the most admired, top performing and fastest growing companies in the world? You are fluent in German and are looking for a new opportunity to put your...

  • Specjalista ds. marketingu

    Koimex S.A.

    Lokalizacja: lubuskie/ Świebodzin

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: budowanie marek należących do Spółki oraz kreowanie komunikacji z otoczeniem zewnętrznym prowadzenie komercyjnych kampanii reklamowych (media społecznościowe, prasa,...

  • Specjalista ds. Marketingu

    DRIAL POLAND Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Twój zakres obowiązków: obsługa serwisów www, prowadzenie sekcji blogowej, współtworzenie profili Social Media i zarządzanie nimi przygotowanie i aktualizacja treści marketingowych (np....