Jak kierownik marketingu ma się dogadać z kierownikiem sprzedaży?

współpracownicy

Kierownik marketingu oraz kierownik sprzedaży mają ten sam cel. Skutecznie przekonać klientów do zakupu produktów lub usług. Rzeczywistość pokazuje jednak, że czasem nie jest im łatwo się dogadać. Wynika to z wielu przyczyn, jednak największą jest inne spojrzenie na to samo zagadnienie. Brak porozumienia ma jednak niekorzystny wpływ na wyniki sprzedażowe.

Dlaczego tym działom trudno się dogadać i jak można to zmienić?

Kierownik marketingu zwykle patrzy na produkt w długim okresie. Jego cele są długofalowe, bowiem strategia marketingowa ma nie tylko sprzedawać tu i teraz, ale również wpływać na budowanie wizerunku marki przez długie lata. Kierownik sprzedaży myśli natomiast w krótszym przedziale czasowym. Postrzega on bowiem produkt jako coś, co trzeba sprzedać jak najszybciej. Stąd często wymusza na dziale marketingu przyspieszenie działań. Kierownik sprzedaży patrzy również inaczej na klienta. Postrzega go dużo bardziej jednostkowo, w czasie kiedy kierownik marketingu myśli o personie, czyli pewnym typie klienta, ale nie konkretnej osobie.

Co w takim razie zrobić, skoro kierownicy Ci patrzą na te same rzeczy w zupełnie inny sposób? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia integracja tych zespołów. Kierownicy działów powinni uczyć się od siebie nawzajem i spróbować zrozumieć odmienności w patrzeniu na produkty. To zmniejsza ryzyko nieporozumień oraz motywuje do współpracy.

Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Kierownik rozwoju aplikacji biznesowych

    Saint-Gobain w Polsce

    Lokalizacja: śląskie/ Gliwice, ul Okrężna 16

    Dodane: dzisiaj

    TWÓJ ZAKRES OBOWIĄZKÓW: współpraca z biznesami Saint-Gobain w Polsce, zwłaszcza z działami Sprzedaży i Rozwoju Produktu w celu zbierania i konsolidacji danych o rynku identyfikowanie...

  • Product Manager ds. urządzeń klimatyzacyjnych

    ROTENSO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

    Lokalizacja: śląskie/ Ruda Śląska

    Dodane: dzisiaj

    Aplikuj do nas jeśli: masz min. 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze branży technicznej; posiadasz biegłą znajomość języka angielskiego; jesteś nastawiony/a zadaniowo; masz...

  • Product Manager ds. urządzeń wentylacyjnych

    ROTENSO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

    Lokalizacja: śląskie/ Ruda Śląska

    Dodane: dzisiaj

    Aplikuj do nas jeśli: masz min. 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze branży technicznej; posiadasz biegłą znajomość języka angielskiego; jesteś nastawiony/a zadaniowo; masz...

  • Kierownik ds. Marki Własnej

    Gemini Polska Sp. z o.o.

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdańsk

    Dodane: dzisiaj

    Twoje zadania i obowiązki: odpowiedzialność za P&L, zarządzanie oraz rozwój produktów marki własnej w oparciu o cele budżetowe, współpraca w procesie rozwoju marki z działem jakości,...