Jak kierownik marketingu ma się dogadać z kierownikiem sprzedaży?

współpracownicy

Kierownik marketingu oraz kierownik sprzedaży mają ten sam cel. Skutecznie przekonać klientów do zakupu produktów lub usług. Rzeczywistość pokazuje jednak, że czasem nie jest im łatwo się dogadać. Wynika to z wielu przyczyn, jednak największą jest inne spojrzenie na to samo zagadnienie. Brak porozumienia ma jednak niekorzystny wpływ na wyniki sprzedażowe.

Dlaczego tym działom trudno się dogadać i jak można to zmienić?

Kierownik marketingu zwykle patrzy na produkt w długim okresie. Jego cele są długofalowe, bowiem strategia marketingowa ma nie tylko sprzedawać tu i teraz, ale również wpływać na budowanie wizerunku marki przez długie lata. Kierownik sprzedaży myśli natomiast w krótszym przedziale czasowym. Postrzega on bowiem produkt jako coś, co trzeba sprzedać jak najszybciej. Stąd często wymusza na dziale marketingu przyspieszenie działań. Kierownik sprzedaży patrzy również inaczej na klienta. Postrzega go dużo bardziej jednostkowo, w czasie kiedy kierownik marketingu myśli o personie, czyli pewnym typie klienta, ale nie konkretnej osobie.

Co w takim razie zrobić, skoro kierownicy Ci patrzą na te same rzeczy w zupełnie inny sposób? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia integracja tych zespołów. Kierownicy działów powinni uczyć się od siebie nawzajem i spróbować zrozumieć odmienności w patrzeniu na produkty. To zmniejsza ryzyko nieporozumień oraz motywuje do współpracy.

Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Starszy Specjalista w dziale Zarządzania Wiedzą i Analiz

    KPMG

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny za Przygotowywanie analiz, raportów i prezentacji biznesowych w oparciu o szeroki wachlarz baz danych na potrzeby zewnętrzne i wewnętrzne firmy...

  • Internship in KYC Services Mass Market

    Nordea Bank Abp SA Oddział w Polsce

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: wczoraj

    Would you like to gain professional experience working in international team? We are now looking for a Internship in KYC Operations Mass Market to support KYC department in efforts to prevent money...

  • Research & Development Specialist (GBS)

    JTI GBS

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Would you like to be a part of the international team? Would you like to keep your right to be yourself and never stop in development ? Would you love to make sure that everything is in order and...

  • Specjalista ds. organizacji eventów

    Pos Group sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    W zakres obowiązków wchodzi: Samodzielna organizacja kilkunastu eventów rocznie: konferencje, webinaria, kongresy; Tworzenie materiałów, raportów sponsorskich; Przygotowanie mailingów (system...