Jak kierownik marketingu ma się dogadać z kierownikiem sprzedaży?

współpracownicy

Kierownik marketingu oraz kierownik sprzedaży mają ten sam cel. Skutecznie przekonać klientów do zakupu produktów lub usług. Rzeczywistość pokazuje jednak, że czasem nie jest im łatwo się dogadać. Wynika to z wielu przyczyn, jednak największą jest inne spojrzenie na to samo zagadnienie. Brak porozumienia ma jednak niekorzystny wpływ na wyniki sprzedażowe.

Dlaczego tym działom trudno się dogadać i jak można to zmienić?

Kierownik marketingu zwykle patrzy na produkt w długim okresie. Jego cele są długofalowe, bowiem strategia marketingowa ma nie tylko sprzedawać tu i teraz, ale również wpływać na budowanie wizerunku marki przez długie lata. Kierownik sprzedaży myśli natomiast w krótszym przedziale czasowym. Postrzega on bowiem produkt jako coś, co trzeba sprzedać jak najszybciej. Stąd często wymusza na dziale marketingu przyspieszenie działań. Kierownik sprzedaży patrzy również inaczej na klienta. Postrzega go dużo bardziej jednostkowo, w czasie kiedy kierownik marketingu myśli o personie, czyli pewnym typie klienta, ale nie konkretnej osobie.

Co w takim razie zrobić, skoro kierownicy Ci patrzą na te same rzeczy w zupełnie inny sposób? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia integracja tych zespołów. Kierownicy działów powinni uczyć się od siebie nawzajem i spróbować zrozumieć odmienności w patrzeniu na produkty. To zmniejsza ryzyko nieporozumień oraz motywuje do współpracy.

Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Marketing Manager

    Grupa TENSE Polska sp. z o.o. sp. k.

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Poznań

    Dodane: dzisiaj

    W naszym zespole będziesz odpowiedzialny za: zarządzanie pracą zespołu Brand Marketingu oraz zespołami współpracującymi - wyznaczanie celów oraz weryfikacja wykonanych planów tworzenie...

  • Specjalista / Starszy Specjalista / Główny Specjalista w Wydziale do Spraw Komunikacji w Biurze Administracyjnym

    Centrum Unijnych Projektów Transportowych

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

      Podstawowe obowiązki: Prowadzenie spraw w zakresie informacji i promocji programów/instrumentów wdrażanych przez CUPT. Prowadzenie działań z zakresu komunikacji wewnętrznej i...

  • Copywriter SEO

    Melissa

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: dzisiaj

    Wyzwania, które na Ciebie czekają: tworzenie, redagowanie oraz wprowadzanie treści na stronę internetową tworzenie contentu na potrzeby samej strony, kampanii marketingowych oraz SEO monitoring...

  • Kierownik Działu Marketingu i Usług

    Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o. o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Zarządzanie działem odpowiedzialnym za sprzedaż usług pogrzebowych – kierowanie zespołem ok. 20 osób; Organizowanie, nadzór i kontrola działalności kilku punktów usług pogrzebowych i...