Jak kierownik marketingu ma się dogadać z kierownikiem sprzedaży?

współpracownicy

Kierownik marketingu oraz kierownik sprzedaży mają ten sam cel. Skutecznie przekonać klientów do zakupu produktów lub usług. Rzeczywistość pokazuje jednak, że czasem nie jest im łatwo się dogadać. Wynika to z wielu przyczyn, jednak największą jest inne spojrzenie na to samo zagadnienie. Brak porozumienia ma jednak niekorzystny wpływ na wyniki sprzedażowe.

Dlaczego tym działom trudno się dogadać i jak można to zmienić?

Kierownik marketingu zwykle patrzy na produkt w długim okresie. Jego cele są długofalowe, bowiem strategia marketingowa ma nie tylko sprzedawać tu i teraz, ale również wpływać na budowanie wizerunku marki przez długie lata. Kierownik sprzedaży myśli natomiast w krótszym przedziale czasowym. Postrzega on bowiem produkt jako coś, co trzeba sprzedać jak najszybciej. Stąd często wymusza na dziale marketingu przyspieszenie działań. Kierownik sprzedaży patrzy również inaczej na klienta. Postrzega go dużo bardziej jednostkowo, w czasie kiedy kierownik marketingu myśli o personie, czyli pewnym typie klienta, ale nie konkretnej osobie.

Co w takim razie zrobić, skoro kierownicy Ci patrzą na te same rzeczy w zupełnie inny sposób? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia integracja tych zespołów. Kierownicy działów powinni uczyć się od siebie nawzajem i spróbować zrozumieć odmienności w patrzeniu na produkty. To zmniejsza ryzyko nieporozumień oraz motywuje do współpracy.

Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Junior Marketing Specialist

    ManpowerGroup

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Poznań

    Dodane: dzisiaj

    Zadania: Zarządzanie treścią i wsparcie sprzedaży online – codziennie masz wpływ na to, jak wygląda platforma sprzedażowa! Uporządkujesz oferty, zadbasz o ich poprawność i dostosujesz je...

  • Specjalista ds. monitorowania sprzedaży i analizy na rynku e-commerce

    Solarispolska.pl Sp. z o.o.

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków, blisko przystanku autobusowego, tramwajowego oraz dworca kolejowego

    Dodane: dzisiaj

    Opis stanowiska: Monitorowanie cen produktów motoryzacyjnych w konkurencyjnych sklepach internetowych za pomocą narzędzi takich jak Szpiegomat. Tworzenie i analiza raportów dotyczących zmian...

  • Kierownik Produktu

    Asseco Data Systems S.A.

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdańsk

    Dodane: dzisiaj

    Zadania: kompleksowe zarządzanie produktem na każdym etapie jego cyklu życia, planowanie oraz terminowa realizacja projektów i zadań, tworzenie i prowadzenie prezentacji multimedialnych, dbanie...

  • Specjalista ds. sprzedaży i marketingu

    Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A.

    Lokalizacja: pomorskie/ Gdańsk

    Dodane: dzisiaj

    Wsparcie Zespołu sprzedaży w zakresie sprzedaży oraz wynajmu profesjonalnych powierzchni wystawienniczych, Budowanie oraz zarządzanie siecią kontaktów - wraz z systematyczną aktualizacją...